کرونا

جدیدترین آمار جهانی کرونا مشخص کرد که فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند.

هشدار وزارت بهداشت؛

در طول هفته گذشته، هشت نفر از بیماران مبتلا به کرونا در کشور جان خود را از دست داده‌اند. وزارت بهداشت درباره شیوع ویروس کرونا و افزایش موارد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به "کووید۱۹" در کشور هشدار داده است.

سویه جدید ویروس کرونا جی ان . 1 وارد کشور شد. جزئیات تکمیلی را در ادامه مطلب مطالعه کنید.

بر اساس آخرین به‌روزرسانی از وب‌سایت "ورلداُمتر" درباره آمار جهانی کووید-19، تعداد کل مبتلایان به این بیماری در کشورهای مختلف به ۷۰۰ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۴۷۸ نفر افزایش یافته است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که استفاده از غرغره کردن و شستشوی مجاری بینی با محلول آب نمک ممکن است از ابتلا به کرونا جلوگیری و از بستری شدن در بیمارستان در این زمینه پیشگیری کند.

اختلالات ناشی از کووید-۱۹، شامل عوارض التهابی، مشکلات عصبی و بدتر شدن وضعیت پزشکی، ممکن است منجر به سرگیجه شوند.

به گزارش «ورلداُمتر»، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا (کووید-۱۹) در کشورهای مختلف به بیش از ۶۹۷ میلیون و ۹۶ هزار و ۴۹۷ نفر افزایش یافته و تعداد مرگ و میرهای مرتبط با این بیماری به ۶ میلیون و ۹۳۲ هزار و ۵۱۴ نفر می‌رسد.

به گزارش وب‌سایت جهانی «ورلداُمتر»، تعداد کل مبتلایان به کروناویروس (کووید-۱۹) در کشورهای مختلف به بیش از ۶۹۶ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۶۲۱ نفر افزایش یافته است.

به گزارش جهانی «ورلداُمتر»، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای مختلف به بیش از ۶۹۶ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۶۹۱ نفر افزایش یافته و تعداد مرگ و میرها نیز به شش میلیون و ۹۲۲ هزار و ۷۴۸ نفر رسیده است.

مدیر عامل "انجمن بهداشت عمومی آمریکا" اظهار می‌کند که سویه BA.۲.۸۶ کرونا، که با نام مستعار "پیرولا" شناخته می‌شود، اگرچه سرعت گسترش بیشتری نسبت به برخی از سویه‌های قبلی دارد، اما به نظر نمی‌رسد که دارای توان بیشتری برای ایجاد بیماری باشد.

تعداد کل مبتلایان به کووید-19 در کشورهای مختلف به بیش از ۶۹۶ میلیون و ۱۰ هزار و ۶۶۱ نفر افزایش یافته است. همچنین تاکنون مرگ شش میلیون و ۹۲۱ هزار و ۳۵۵ بیمار به دلیل این بیماری تأیید شده است.

به گزارش جهانی "ورلداُمتر"، تعداد کل مبتلایان به کووید-۱۹ در کشورهای مختلف به بیش از ۶۹۵ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۴۲۶ نفر افزایش یافته است، و تاکنون مرگ شش میلیون و ۹۲۰ هزار و ۳۳۷ بیمار تأیید شده است.

طبق آخرین داده‌ها که در جدول جهانی ورلداُمتر به‌روز شده است، در روز گذشته ۳۶۲۴ مورد ابتلا جدید به کرونا دریافت شده، اما در این مدت زمانی هیچ مورد فوتی جدید ثبت نشده است.

موارد ابتلا به کووید-۱۹ در ایالات متحده به سطوحی رسیده که یادآور اوج تجربه زمستان گذشته است و باعث نگرانی در مورد ظهور سویه جدید بسیار جهش یافته به نام BA.۲.۸۶ و فصل قریب‌الوقوع ویروس‌های تنفسی شده است.

بنابر آمار جهانی «ورلداُمتر»، مجموع مبتلایان به کرونا (کووید۱۹) در کشورهای مختلف به بیش از ۶۹۵ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۴۰۰ نفر رسیده و تاکنون مرگ شش میلیون و ۹۱۶ هزار و ۳۳۷ بیمار تأیید شده است.

محققان توانسته‌اند یک قرص را طراحی کنند که به طور مؤثر ویروس کووید-۱۹ را از بین می‌برد، پیش از آنکه بتواند بدن را آلوده کند. این پیشرفت در تکنولوژی واکسن‌ها ممکن می‌کند واکسن‌های کووید-۱۹ به صورت خوراکی جایگزین شوند.

به گزارش وب‌سایت جهانی "ورلداُمتر"، تعداد کل مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۶۹۵ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۴۸۰ نفر افزایش یافته است. همچنین، تعداد کل مرگ و میرهای ناشی از این بیماری به ۶ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۹۵۷ نفر می‌رسد.

اطلاعات اولیه از سه تیم تحقیقاتی مستقل نشان می‌دهد که سویه BA.2.86، که به نام پیرولای کرونا هم شناخته می‌شود،آن طور که پیشتر فرض می‌شد خطرناک نیست.

در مبتلایان و فوتی‌های روزانه ناشی از کرونا؛

با توجه به آمار جدید منتشر شده توسط سازمان جهانی ورلداُمتر، تعداد کل مبتلایان به کرونا (کووید-۱۹) در کشورهای مختلف به بیش از ۶۹۵ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۴۶۶ نفر افزایش یافته و تعداد کل فوتی ها به شش میلیون و ۹۱۵ هزار و ۹۲۳ نفر افزایش یافته است.

ویروس کووید ۱۹ یک نقطه ضعف مهم دارد و با بهره‌گیری از این نقطه ضعف، می‌توان مسیر درمان این بیماری را تغییر داد.