کار و تعاون

آخرین اخبار

در لایحه‌ای که به موجب آن کاهش ساعت کار و افزایش تعطیلات هفتگی مطرح شده است، نقد و نظر‌ها بیشتر راجع به دو روز تعطیلی و تفاوت تعطیلی شنبه و پنج‌شنبه بوده، اما یک قسمت بسیار مهم‌تر ساعت کاری مشمولان قانون کار است که از نظر‌ها پنهان مانده است و می‌تواند موجب دردسر‌ها و درهم‌ریختگی گسترده شود.

فیش حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری بر روی sabasrm.ir (سایت صندوق) بارگذاری شده است.

در حالی این روزها بحث بر سر احتمال تغییر در رقم دستمزد داغ شده است که در آخرین خبر از زبان وزیر کار، گفته شده است که آنچه که در آخرین جلسه شورای عالی کار در سال گذشته درباره دستمزد ۱۴۰۳ مصوب شده، اجرایی خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری گفت: حقوق فروردین ماه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق طبق مصوبه هیات دولت همراه با ۲۰ درصد افزایش، امروز پرداخت می‌شود.

کارگران حداقل بگیر محروم از مزایا اندکی بیش از ۷میلیون تومان دریافتی دارند.

وزیر کار در جمع خبرنگاران به سوالاتی درخصوص طرح فجرانه یارانه، تعطیلی پنجشنبه‌ها برای بخش خصوصی و وضعیت لایحه واگذاری تعیین دستمزد پاسخ داد.

این روزها وضعیت بازار خودرو و قیمت ها عجیب شده و کار به اجاره مدل‌های داخلی رسیده است.

​عضوشورای عالی کار گفت: براساس سبدمعیشت و تورم انتظاری حداقل دستمزد۱۴۰۳ باید ۱۵میلیون تومان باشد که البته این نخستین گام برای جبران عقب‌افتادگی و سرکوب دستمزد جامعه کارگری در سنوات گذشته است.

سازمانی مشخص، براساس ماده ۳۵ قانون تأمین‌اجتماعی و با رعایت ضوابط قانونی، از جمله تصویب‌نامه شورای‌عالی کار درباره تغییر حداقل دستمزد روزانه و سایر سطوح دستمزدی و حداقل مزایای پرداختی به کارگران مشمول قانون کار، هر سال میزان دستمزد مقطوع را تعیین می‌کند.

علیرضا میرغفاری، نماینده جامعه کارگری و عضو شورای عالی کار عنوان کرد: حداقل دستمزد در سال ۱۴۰۳ باید ۱۵ میلیون تومان باشد.

سازمان تأمین‌اجتماعی فهرست و دستمزد فعالیت‌های مشمول دستمزد مقطوع صنوف برای سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

هر سال که بخشنامه مزدی از سوی وزیر کار ابلاغ می‌شود، مدیرکل جبران خدمت وزارت کار نیز در رابطه با نحوه‌ی اجرای بخشنامه مزدی در کارگاه‌های واجد طرح طبقه‌بندی مشاغل، یک بخشنامه مجزا ابلاغ می‌کند.

آخرین خبر از افزایش حقوق کارگران ۲۸ فروردین| نتیجه جلسه تعیین دستمزد کارگران امروز و جزئیات بیشتر را در ادامه بخوانید.

شورای عالی کار باز هم جلسه تشکیل داد و از این جلسه باز هم خروجی به نفع کارگران نداشت. دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت.

معاون اشتغال وزارت کار گفت: برای سال ۱۴۰۳ حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان ظرفیت پرداخت وام اشتغال دیده شد.

بر اساس مصوبه شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲ به میزان ۳۵.۳ درصد افزایش یافت.

بر اساس مصوبه شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲ به میزان ۳۵.۳ درصد افزایش یافت. بر این اساس، حداقل دستمزد کارگران از ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار تومان به ۷ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۱۰۶ تومان افزایش یافت.

حقوق وزارت کار در سال ۱۴۰۳ مشخص شد بر اساس مصوبه وزارت کار حقوق ماهانه ۷۱.۵۵۰.۰۰۰ ریال تعیین شده است. در زیر جدول کامل را مشاهده خواهید کرد.

آرمین خوشوقتی گفت: در کارگاه‌هایی که طرح طبقه‌بندی مشاغل دارند، کارفرمایان نباید از افزایش تمام عناصر موجود در مزد کارگران خود غفلت ورزند.

آرمین خوشوقتی گفت: در کارگاه‌هایی که طرح طبقه‌بندی مشاغل دارند، کارفرمایان نباید از افزایش تمام عناصر موجود در حقوق کارگران خود غفلت ورزند.