06:31 , 1401/7/7
کد خبر: 000015540
بازدید: 1269
پاسخ دوباره ایران به ادعای بی اساس امارات/ جزایر سه گانه ایرانی بوده، هست، خواهد بود

ایران بار دیگر در هفتاد و هفتمین نشست عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل به ادعای امارات در زمینه جزایر ایرانی قاطعانه پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی ایونا، ادعای «ریم هاشمی» وزیر امور همکاری های بین المللی امارات متحده عربی در خصوص جزایر ایرانی موضوعی بود که در انتهای در هفتاد و هفتمین نشست عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل، در فرصت حق پاسخ دهی از سوی هیات جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار گرفت.

در این زمینه دبیردوم نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک که به عنوان نماینده ایران به سخنرانی پرداخته بود، در صحن مجمع عمومی اظهار کرد: تکرار ادعاهای بی اساس این مقام اماراتی در زمینه جزایر ایرانی خلیج فارس، هجمه به تمامیت ارضی ایران محسوب می شود.

ایران این بیانیه غیر مسئولانه و ادعای بی اساس را مصداق مداخله در امور داخلی به شمار آورده و آن را نقض کننده اصول بنیادین حقوق بین الملل از جمله حسن همجواری و مداخله نکردن در امور داخلی سایر کشورها می داند.

وی در این صحبت ها تاکید کرد: جزایر سه گانه شامل تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی در خلیج فارس جزئی جدایی ناپذیر از خاک ایران بوده و هستند و ما بر حاکمیت این جزایر تاکید داشته و هر ادعای خلاف آن را قاطعانه مردود اعلام می کنیم.

نماینده ایران همچنین تاکید کرد که در ارتباط با این جزایر هرگونه تصمیم و اقدام مقامات ایرانی همیشه بر اساس اصل حاکمیت و تمامیت ارضی ایران بوده است.

دولت ایران همواره سیاست حسن همجواری و دوستی با همه کشورهای همسایه خود را دنبال کرده و بر عزم خود برای حفظ و تحکیم روابط دوجانبه با امارات متحده عربی تاکید دارد اما بدیهی است تمامیت ارضی ایران و حاکمیت آن بر جزایر سه گانه موضوعی نیست که قابل مذاکره باشد.

نماینده ایران همچنین تاکید کرد که حتی سالها قبل از تاسیس امارات، جزایر سه گانه ایرانی بوده، است و خواهد بود.

همچنین یادآور می شویم واژه خلیج فارس از 500 سال قبل از میلاد مسیح تنها نام بکار رفته برای این پهنه آبی است و تا ابد به همین نام باقی خواهد ماند.

           

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید