15:24 , 1401/11/19
کد خبر: 000020047
بازدید: 1174

دادستان کل کشور:

مخلان امنیت مردم استحقاق عفو ندارند

 منتظری گفت: مجرمانی که امنیت جامعه را مورد هدف قرار دادند استحقاق عفو ندارند و باید جامعه از شر حضور این‌ها مصون و محفوظ باشد و لذا درخواست قوه قضاییه برخورد با مجرمین است و تغییر نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی ایونا، در همایش تجلیل از سفیران مهر و جشنواره بهترین امت که صبح امروز 19 بهمن ماه در سالن شیخ صدوق حرم عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور ضمن تبریک دهه فجر اظهار داشت: تمام شهدای انقلاب در پیشگاه الهی عزیزند و وظیفه ما صیانت از راهی است که شهدا جانشان را در این راه فدا کردند.

وی افزود: همه ما امروز که قدرت و مدیریت کشور را بر عهده‌داریم از نیرو‌های مسلح، آن‌هایی که در حوزه اقتصاد و فرهنگ و آنانی که برای مدیریت امروز کشور و تأمین نیاز‌های مردم تلاش دارند و چه آن‌هایی که در سنگر عدالت وظیفه مقابله با جرائم را دارند، باید در دفاع از دستاورد‌های اسلام و انقلاب تلاش کند.

منتظری گفت: قطعاً در میدان مقابله و مبارزه با دشمن هزینه‌هایی وجود دارد و هزینه‌هایی که ما در راه امربه‌معروف و نهی از منکر دادیم تقدیم شهدایی در ادامه شهدای اسلام هستند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: دشمنی دشمنان تا ظهور حضرت، ولی عصر (عج) پایان ناپذیر است لذا پیمان می‌بندیم که راه شهدای عزیز را علاوه بر تبیین دستاورد‌های انقلاب ادامه خواهیم داد.

حوادث اخیر برگ دیگری از توطئه‌های دشمن بود

او بیان کرد: حوادث اخیر برگ دیگری از توطئه‌های دشمن بود و حقیقتاً برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شده بود و خیلی حساب شده ده‌ها مرکز اندیشه نسبت به تقابل با نظام اسلامی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری می‌کنند. دشمنان آن‌چنان مطمئن بودند که این برنامه به نتیجه نهایی خواهد رسید و نظام ساقط خواهد شد لذا انواع و اقسام ابزار‌هایی که در اختیار داشتند را به کار گرفتند.

منتظری در ادامه به عوامل پشت پرده ناآرامی های اخیر اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌های متعددی انجام شده بود و دشمن بسیار دقیق بود، اما محاسباتشان غلط بود و آن عدم شناخت مردم بود لذا هرچه تلاش کردند که مردم را به صحنه بیاورند جز در روز‌های نخست و از میان برخی جوانان موفق نشدند.

وی اظهار داشت: مردم وقتی از پشت پرده‌ها و صحنه گردانان مطمئن شدند هرچه تلاش کردند به نتیجه‌ای نرسیدند و با همه تنگنا‌های اقتصادی و معیشتی وقتی از مسائل پشت پرده مطلع شدند کنار کشیدند.

اگر مدیری فسادی انجام دهد با او برخورد خواهد شد

منتظری بیان کرد: بصیرت مردم و حمایت آن‌ها از انقلاب در طول این ۴۴ سال با وجود مشکلات قائل تقدیر است. اگر مدیری فسادی انجام دهد با او برخورد خواهد شد، اما نظام هیچ فسادی را نگه نداشته و همه را دفع کرده است.

وی گفت: برخی به دنبال انحراف جامعه و جوانان بودند و هرازگاهی نغمه‌هایی سر می‌دهند و تصور می‌کنند می‌توانند با این گونه بیانیه‌ها مسیر انقلاب را منحرف کنند.

دادستان کل کشور افزود: دستگاه قضایی به وظیفه خود عمل کرده و ادامه خواهد داد و حتی در جریان ناآرامی‌های اخیر نیز دستگاه نظارتی و انتظامی بسیار عملکرد مناسبی داشتند و به میدان آمدند و مقابله کردند.

منتظری بیان کرد: تعداد شهدای نیروی انتظامی و بسیج با تعداد اغتشاشگرانی که بعضاً توسط گروه خودی یا در درگیری کشته شدند قابل مقایسه نیست.

وی افزود: در این حوادث افرادی بودند که تقاصیر کوچکی داشتند و رفتاری تحت فضای جامعه نشان دادند لذا استحقاق عفو داشتند و توسط رئیس قوه قضائیه گزارشی تنظیم و به رهبر معظم انقلاب ارائه شد که رهبر نیز این افراد را شامل عفو دانست.

باید با اقتدار با مجرم برخورد شود

دادستان کل کشور تصریح کرد: باید با اقتدار با مجرم برخورد شود، اما رأفت اسلامی و کرامات رهبر معظم انقلاب نیز باید شامل افراد شود.

مجرمانی که امنیت جامعه را مورد هدف قرار دادند استحقاق عفو ندارند

وی گفت:  مجرمانی که امنیت جامعه را مورد هدف قرار دادند استحقاق عفو ندارند و باید جامعه از شر حضور این‌ها مصون و محفوظ باشد و لذا درخواست قوه قضاییه برخورد با مجرمین است و تغییر نخواهد کرد در پایان اجرای این عفو و کرامت مقام معظم رهبری اعلام می‌کنیم که چه تعداد از اغتشاشگران و زندانیان آزاد شدند.

منتظری ابراز داشت: در طول ۴۴ سال در لوای ارزش‌های اسلام و در سایه امامت و ولایت به پیشرفت‌های ارزنده‌ای دست‌یافتیم و یکی از ثمرات قدرت یافتن این است که ویژگی‌های اقامه نماز، پرداخت زکات و امربه‌معروف و نهی از منکر را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی بیان کرد: دشمن، میدان وسیعی را از دست داده بود لذا نمی‌توانست آرام بنشیند و کینه‌ها را شروع کرد و در طول ۴۴ سال یک روز نمی‌توانیم پیدا کنیم که از توطئه‌های دشمن فراغت داشته باشد.

دادستان کل کشور ادامه داد: با همه دشمنی‌ها شاهدیم به خاطر عنایت الهی، رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب، پشتیبانی و بصیرت مردم و حضور جوانان در صحنه همه توطئه‌های دشمن با شکست مواجه شده است، اما بدانیم دشمن هرگز دست از کید‌ها و نیرنگ‌ها برنداشته است.

منتظری خاطرنشان کرد: در تاریخ اسلام از روز بعثت تا حکومت ظاهری امام علی (ع) در عرصه امربه‌معروف و نهی از منکر حوادث عجیبی اتفاق افتاده و کسانی که در رکاب امام حسین (ع) به شهادت رسیدند برای این بود که نماز و زکات و امربه‌معروف و نهی از منکر پابرجا بماند.

دادستان کل کشور در پایان خاطرنشان کرد: الگوی شهدای مدافع امربه‌معروف امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) بوده و دشمنی دشمنان پایان ناپذیر است تا زمانی که حضرت حجت (عج) با ظهور خود تباه تبهکاران را پاک کند.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید