15:50 , 1401/10/18
کد خبر: 000018429
بازدید: 5187
فیلم لوسی 2014؛ استفاده 100 درصدی از مغز ممکن است؟

انسان فقط از 10% مغز خود استفاده می کند. تصور کنید اگر پتانسیل استفاده از 100 درصد مغز وجود داشته باشد چه اتفاقی برای بدن انسان می افتد. حالا فیلم سینمایی لوسی این فرضیه را به تصویر کشیده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایونا، این فیلم وابسته به افسانه استفاده 100 درصدی از مغز است.

همه چیز درباره فیلم لوسی 2014

فیلم سینمایی لوسی با نویسندگی و کارگردانی لوک بسون ساخته شده است که از احتمالات استفاده می کند. اما تنها در ارائه یک اکشن هیجان انگیز موفق می شود که می خواهد باهوش تر از آنچه هست باشد. در دهه 1990، بسون با The Professional و The Fifth Element توانست سکانس های اکشن بسیار خوبی بسازد، اگر چه در سال‌های اخیر، او ترجیح می‌دهد پدربزرگ نسل بعدی کارگردانان اکشن مانند پیر مورل (Taken) و اولیویه مگاتون (کلمبیا) را با تهیه‌کنندگی ارائه کند.

مغز را به چالش بکشید

مغز یک عضو معجزه آسای سه پوندی است که می توان آن را در کف دست نگه داشت. صد میلیارد سلول عصبی دارد که به روش های پیچیده عمل می کنند. دکتر ریچارد رستاک، متخصص مغز و اعصاب و نویسنده پرفروش کتاب The Brain است.

مهم است که به یاد داشته باشیم مغز ما کلید همه چیزهایی است که تا به حال انجام خواهیم داد. در واقع مغز دروازه همه احساسات ما و بافنده همه تجربیات ماست؛ در حالی که بسیاری از ما متقاعد شده ایم که ورزش سلامت جسمی ما را افزایش می دهد. در واقع، کمتر مورد توجه قرار می گیرد که مغز باید تمرین داده شود؛ این ساختاری پویاست که با تمرین و چالش بهبود پیدا می کند.

ظرفیت مغز انسان برای مدت طولانی موضوع داغی میان افراد بوده است. ساختار مغز ما چگونه است؟ آیا ما به طور کامل از منابع مغزی خود استفاده می کنیم؟ لوک بسون با ساخت فیلم «لوسی» سعی کرد راز پتانسیل ذخیره شده در مغز ما را فاش کند. پتانسیل ما بسیار زیاد است. یک فرد می تواند در زندگی خود به ارتفاعات سرگیجه آور برسد. با این حال، اغلب مردم دوست دارند با جریان پیش بروند؛ بدون هدف، علایق و سرگرمی!

چرا مغز ما فقط 10 درصد کار می کند؟

با 90 درصد دیگر چه کنیم؟ هدف فیلم "لوسی" این است که به مخاطب ثابت کند که امکانات برای همه بی پایان است. ما موانع را در مسیر خود ایجاد می کنیم. اغلب ما می ترسیم که مسئولیت اعمال خود را بپذیریم. با داشتن پتانسیل باورنکردنی مغزمان، مردم وقت گرانبهای خود را صرف امور روزمره می کنند، دسیسه می بافند، شایعات مختلف را پراکنده می کنند و حتی سعی نمی کنند توانایی های مغز خود را توسعه دهند.

انسان هر کاری می تواند انجام دهد

 اگر بخواهیم می توانیم میزان عملکرد مغزمان را به ارتفاعات ماورایی برسانیم. برای این کار نیازی به مصرف داروهای معجزه آسا ندارید. معنای پایانی فیلم "لوسی" این است که این ایده اصلی را به بیننده منتقل کند که همه می توانند زندگی خود را برای بهتر شدن تغییر دهند. نکته اصلی این است که به خود و نقاط قوت خود ایمان داشته باشید. هر کدام از ما منحصر به فرد هستیم. هر یک از ما استعدادها و توانایی های باورنکردنی داریم. لازم است هدف خود را درک کنیم و از تمام پتانسیل خود که در ذات ماست استفاده کنیم.

آیا می توان از 100 درصد مغز را استفاده کرد؟

کارگردان پاسخ روشنی به این سوال نمی دهد. اما یک چیز برای مطمعن شدن وجود دارد. کیفیت زندگی، آرزوها و فرصت های ما تنها به ما بستگی دارد. ما در حال حاضر یک قدرت باورنکردنی داریم. با این حال، بسیاری ترجیح می‌دهند که تنها بنشینند و منتظر باشند تا همه چیز برای بهتر شدن تغییر کند. اما بدون اقدام هدفمند، موفقیت غیرممکن است. ما خالق خوشبختی خود هستیم. بسیاری از مردم اغلب آن را فراموش می کنند. به درون خود نگاه کنید و متوجه شوید که لیاقت بیشتری دارید. گام های قاطعانه ای به سمت رویاها و آرزوهای خود بردارید.

 

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید