علمی و فناوری

هوش مصنوعی توانست عمر و تاریخ مرگ انسان را با کمک دانشمندان دانمارکی پیش بینی کند.

دزدیده شدن گوشی می تواند کابوس وحشتناکی باشد، خصوصا اگر راهی برای پیدا کردن آن وجود نداشته باشد. بنابراین پیدا کردن گوشی سرقتی با یک کلیک ساده چگونه است؟

دلیل اختلال و قطعی برنامه بله امروز ۸ فروردین چه بود؟ چرا امروز اپلیکیشن بله قطع شد و اختلال داشت؟

در روز پنج‌شنبه، وزارت دادگستری آمریکا و پنجاه و پنج ایالت، به دلیل انحصاری کردن بازارهای تلفن هوشمند، از شرکت اپل شکایت کردند.

مایکل تالاگراند، ریاضیدان فرانسوی، برندهٔ جایزه آبل به خاطر مطالعات خود در زمینه پدیده‌های تصادفی شد.

با آمدن ماه رمضان و نوروز نیز، جست‌وجوهای اذان و هفت‌سین نیز بیشتر شده است.

به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اپراتور ارتباطات همراه اول اعلام کرده است که اینترنت موبایل خود را برای تمام مشترکان خود فعال می‌کند و بسته‌هایی شامل اینترنت و مکالمه به عنوان هدیه برای آن‌ها فراهم می‌آورد.

اِنویدیا از یک تراشه هوش مصنوعی رونمایی کرده که برخی پردازش‌ها را با سرعتی معادل ۳۰ برابر نمونه قبلی انجام می‌دهد.

آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولتی (5 گیگ) امروز 29 اسفند می باشد. بنابراین افرادی که تا امروز ثبت نام اینترنت رایگان دولتی را انجام نداده اند باید تا آخر امروز اقدام کنند.

در اندروید ۱۵، گوگل قابلیت جدیدی را برای یافتن دستگاه‌های خاموش ابداع کرده است که در دستگاه‌های جدیدی مانند پیکسل ۹ و احتمالاً برخی از موبایل‌های قدیمی‌تر اندروید، ارائه می‌شود.

گروه تحقیقات شرکت اپل یک پیشرفت مهم در راستای توسعه مدل زبانی بزرگ چندوجهی MM۱ (یک نوع سیستم هوش مصنوعی) داشته است. این مدل بهبود قابل توجهی در پاسخ به سوالات مرتبط با تصاویر و موارد مشابه دارد.

اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل بمناسبت عید نوروز اقدام به اعطای بسته اینترنت رایگان و بسته های مکالمه ویژه کرده اند.

اثرات زباله‌های فضایی ناشی از سوختن ماهواره‌ها ممکن است بر میدان مغناطیسی زمین تأثیر بگذارد. دانشمندان هم نگران این موضوع شدند و اعلام کردند که سیاره زمین در خطر است!

یکی از محققان دانشگاه اتاوا ادعا کرده است که جهان ما فاقد ماده تاریک است و هیچ جایی برای ماده تاریک وجود ندارد.

تیم تحقیقاتی از دانشگاه کالیفرنیا سن‌دیگو، نتایج جدیدی را در مورد پاسخ مغز به استرس و نقش آن در ایجاد ترس کشف کرده‌اند. آنان در این مطالعه توانستند از بروز ترس در مغز موش‌ها جلوگیری نمایند.

با اعلام خبر اینترنت رایگان افراد به دنبال نحوه فعال سازی اینترنت هدیه دولت my.gov.ir هستند.

در روز پنج‌شنبه، بیست و چهارم اسفند، ماه و سیاره مشتری از یکدیگر در فاصله‌ای به اندازه سه درجه و سی و پنج دقیقه عبور خواهند کرد.

            جزئیات تکمیلی سایت ثبت نام اینترنت رایگان my.gov.ir را در ادامه مطلب ایونانیوز مطاله کنید.

با کمک شیمیدانان پاکسازی آب آشامیدنی با کمک انرژی خورشیدی دیگر دور از ذهن نیست.

به بهانه روز جهانی ریاضیات؛

در حالی امروز روز جهانی ریاضیات را همگام با جهانیان گرامی می‌داریم که بر اساس گزارش‌های منتشر شده در بین ۵۸ کشور دنیا به ترتیب رتبه ۵۰ و ۴۸ را در پیشرفت دروس ریاضی و علوم کسب کرده‌ایم و بی رغبتی گسترده‌ای را از سوی دانشجویان برای جذب در رشته‌های علوم پایه شاهدیم که یکی از مهمترین دلایل آن بیکاری گسترده فارغ‌التحصیلان آن است.