12:16 , 1401/9/16
کد خبر: 000017015
بازدید: 21072
طرز تهیه چای کرک اصل/ فواید چای کرک چیست؟

با سرد شدن هوا، مقدار چایی که در طول روز نوشیده می شود بسیار زیاد است. بنابراین درست کردن یک چای جدید با یادگیری طرز تهیه چای کرک می تواند گزینه جدید برای شما باشد.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، گفته می شود که در زمستان به صورت روزانه هزاران چای کرک در امارات به فروش می رسد. حال این چای کرک یا چای کاراک چیست و چگونه می توانیم چای کرک را در خانه درست کنیم؟

چای کرک چیست؟

چای کرک یا چای کاراک یا چای عربی یک چای بسیار رایج است که بیشتر در کشورهای حاشیه خلیج فارس استفاده می شود. این چای شبیه به چای ماسالا است اما با ادویه کمتر. شما می توانید چای کرک خود را فقط با شیر و شکر بدون هیچ ادویه ای درست کنید. در حالی که چای ماسالا معمولا دارای دانه های فلفل، دارچین، ادویه کامل و... است.

چای کرک آنقدر ادویه دارد که طعم آن آرامش بخش، گرم کننده و بسیار لذیذ است. در مقایسه با طعم چای کرک طرز تهیه آن بسیار ساده است.

بیشتر بخوانید:7 مزیت چای ماچا برای سلامتی

بیشتر بخوانید:مروری بر فواید و مضرات چای

چای کرک از کجا سرچشمه گرفت؟

چای کرک معمولا در چایخانه های هند مصرف می شود. چای کرک در کشورهایی مانند بحرین، قطر، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و سایر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بسیار محبوب شده است. در بریتانیا نیز به خوبی شناخته شده است. ادویه‌های استفاده شده در چای معمولاً در سراسر جهان دیده می‌شوند، مانند زنجبیل، دارچین، هل و میخک.

در این مطلب یک روش گام به گام ساده برای تهیه بهترین چای کرک که یک چای تند و خوشمزه کاراملی رنگ است، آماده کرده ایم.

موارد لازم برای طرز تهیه چای کرک

 1 و1/2 فنجان آب

پودر هل یا 3 عدد هل له شده

3-4 رشته زعفران له شده

3 عدد میخک

2 قاشق چایخوری چای سیاه

170 میلی لیتر قوطی شیر تبخیر شده (با شیر پرچرب هم میتوان چای کرک درست کرد)

شکر به میزان لازم

طرز تهیه چای کرک

آب، هل و زعفران و میخک را داخل شیردوش بریزید. شیردوش را روی حرارت قرار دهید.

همانطور که شروع به گرم شدن کرد، چای را اضافه کنید و منتظر بمانید تا مواد داخل شیردوش به جوش آید و رنگ آن تیره شود.

شیر تبخیر شده را به مواد اضافه کنید و آن را بجوشانید تا به رنگ دلخواه برسد.

قبل از سرو کردن داخل لیوان حتما چای کرک خود را از صافی رد کنید.

می توانید این چای کرک بی نظیر را با شکر شیرین کنید و از طعم بی نظیر و بوی خوش ادویه های آن یک تجربه دلچسب را در روز سرد زمستان داشته باشید.

نکته مهم در طرز تهیه چای کرک

در تهیه چای کرک شما می توانید از ادویه های استفاده شده صرف نظر کنید، اما این ادویه ها بخشی جدایی ناپذیر از طعم چای کرک است و بنابراین استفاده از آن ها بسیار توصیه می شود.

بیشتر بخوانید:فواید مصرف چای سبز / از کاهش وزن تاجلوگیری از سرطان

بیشتر بخوانید:مصرف چای سبز و فواید اعجاب انگیز هشتگانه آن!

چرا چای کرک بنوشیم؟ فواید چای کرک

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که دلایل دیگری غیر از طعم و مزه برای نوشیدن چای کرک وجود دارد. موادی که برای تهیه نوشیدنی عربی استفاده می شود فواید زیادی برای سلامتی دارد، بنابراین برای شما نیز مفید است...

چای کرک به هضم غذا کمک می کند

هضم را بهبود می بخشد - زنجبیل و فلفل سیاه هر دو دارای خواصی هستند که سیستم گوارشی را تنظیم کرده و سلامت روده را بهبود می بخشد. آنها به گردش خون و جریان اکسیژن به اندام های شما کمک می کنند و به لوزالمعده کمک می کنند تا آنزیم های گوارشی را تولید کند که روند هضم را سرعت می بخشد و چربی ها و پروتئین ها را تجزیه می کند.

حفظ سلامت سیستم ایمنی

از سیستم ایمنی بدن شما پشتیبانی می کند - هل برای قرن ها در طب تبتی استفاده می شود زیرا حاوی مقادیر زیادی ویتامین C و سایر مواد مغذی است که برای حفظ سلامت سیستم ایمنی شما استفاده می شود.

ضد التهاب و آنتی اکسیدان

ضد التهاب و آنتی اکسیدان است - میخک به کاهش سطح کلسترول و تشکیل پلاک هایی که باعث بیماری های قلبی عروقی می شوند کمک می کند. گیاهان و ادویه های موجود در این چای در کنار هم منبع بزرگی از ضد التهاب، به ویژه زنجبیل و میخک است. در حالی که سایر ادویه ها فشار خون و ضربان قلب را کنترل می کنند.

افزایش دهنده انرژی

انرژی شما را افزایش می دهد - ماده اصلی، چای سیاه، منبع کافئین است. عوارض جانبی کافئین شامل افزایش انرژی، افزایش هوشیاری و بهره وری است. به طور معمول 1/3 کافئین در یک فنجان کرک چای در مقایسه با یک فنجان قهوه معمولی وجود دارد.

درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

درمان سرماخوردگی و آنفولانزا – این چای می تواند علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را درمان کند. این به لطف خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد قارچی ترکیب مواد است. همچنین برای ایجاد احساس بهتر در هنگام سرفه و احتقان بینی، نوشیده می شود.

توقف رشد سرطان

رشد سرطان را متوقف می کند - تحقیقات در مورد این چای و ویژگی های آن نشان داده است که به دلیل خواص آنتی اکسیدانی می تواند رشد سلول های سرطانی را متوقف کند. به علاوه، ترکیبات اصلی هل، زنجبیل و دارچین نیز ضد سرطان هستند.

آیا چای کرک برای کاهش وزن مفید است؟

چای کرک برای لاغری یک نوشیدنی ایده آل برای رژیم های غذایی و کسانی است که می خواهند وزن کم کنند، زیرا حاوی دارچین، زنجبیل، میخک و هل است.

چرا چای کرک مفید است؟

این چای معمولی دارای محتوای قند بالایی است، اما اگر فواید تغذیه‌ای آن را با قند کم در نظر گرفته شود، مانند بسیاری از چای‌ها، این چای می‌تواند بهبود بخش فرآیند گوارش باشد و روده شما را سالم نگه دارد. ادویه موجود در چای، هل و زنجبیل دارای خواص ضد باکتریایی است که از مشکلات گوارشی جلوگیری می کند.

آیا چای کرک مضر است؟

گیاهان و ادویه های موجود در این چای در کنار هم منبع بزرگی از ضد التهاب، به ویژه زنجبیل و میخک است.

بیشتر بخوانید: خواص بی‌نظیر چای بادرنجبونه/ از لاغری تا درمان بی خوابی و استرس

بیشتر بخوانید:طرز تهیه چای ماسالا اصل هندی در خانه

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید