12:25 , 1401/7/10
کد خبر: 000015597
بازدید: 1267

کارآفرین برتر جهان اسلام مطرح کرد؛

صنعت نوشت افزار داخلی را دریابیم

کریمی تفرشی گفت: صنعت نوشت افزار داخلی امروزه با مشکلات فراوانی برای رقابت با محصولات خارجی در بازار کشور دست به گریبان است. اینکه قیمت این کالاها بالاست یا کیفیت آن ها هنوز به حد قابل قبولی نرسیده در هر صورت بسیاری از مردم هنوز رغبتی به خرید لوازم التحریر ایرانی ندارند.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، مهدی کریمی تفرشی، کارآفرین برتر جهان اسلام اظهار کرد: چقدر به این نکته مهم واقفیم که اگر تک تک ما کالای ایرانی بخریم کارگر ایرانی می تواند نان بر سر سفره خانواده اش ببرد و تولیدکننده ایرانی شور و انگیزه فعالیت در این شرایط سخت و فشارهای مضاعف تحریم پیدا می کند؟

آیا تولیدات داخلی لوازم التحریر می تواند نیاز داخل را تامین کنند؟

وی افزود: تولید کنندگان داخلی با تمام توان و با رعایت تمامی استانداردها و تکنولوژی روز دنیا تلاش در تولید محصولاتی می کنند که قابل رقابت با انواع مشابه خارجی باشد. اما متاسفانه واردات بی رویه محصولات ترکیه‌ای و چینی باعث شده که محصولات داخلی توان رقابت با این کالاهای وارداتی که بازار را احاطه کرده نداشته باشند. بسیاری از تولید کنندگان ما با نصف ظرفیت کار می کنند.

کریمی تفرشی یادآور شد: تولیدکنندگان خارجی با کشف ذائقه ایرانی ها، حدود 60 درصد بازار نوشت افزار کشور را احاطه کرده اند و همین امر ضربه سنگینی به تولید داخلی لوازم التحریر وارد کرده است. بسیاری از واحدها تعطیل شده اند و بسیاری از کارگران این صنعت بیکار. در حالیکه صنعت نوشت افزار کشور این قابلیت را دارد که چهار برابر نیاز بازار داخل کشور را تامین و حتی مازاد تولید را به خارج از کشور صادر کند.

کارآفرین برتر جهان اسلام در ادامه متذکر شد: ورود کالاهای قاچاق به کشور همچنان در حال وارد کردن ضربه های سنگین بر پیکره تولید داخلی کشور است. و از طرفی هزینه های سنگین تولید و حمل و نقل اجازه نمی دهد که تولید کننده داخلی بتواند قیمت کالاهای تولیدی خود را تا حدی پایین بیاورد که بتواند در بازار با انواع مشابه خارجی رقابت کند.

وی خاطر نشان کرد: قطعا موانعی وجود دارد که قیمت تمام شده نوشت افزار داخلی را افزایش میدهد و توان رقابت را از تولید کننده ایرانی می گیرد. دولت باید این موانع را از پیش پای تولید کننده بردارد. کنترل و ممنوعیت واردات کالاهایی که توان تولید آنها در داخل کشور به خوبی فراهم است به نوعی حمایت از تولیدکننده داخلی است.

کارآفرین برتر جهان اسلام در پایان گفت: دولت باید پای درد تولیدکنندگان بنشیند و از آنها حمایت عملی کند نه فقط در حد حرف. باید شرایطی فراهم کند که تولیدکننده ایرانی بتواند کیفیت کالای خود را از انواع مشابه خارجی بالاتر ببرد و قیمت را کاهش دهد و البته که در کنار آن فرهنگ سازی و تبلیغات صحیح رسانه ای لازم است تا مردم به خرید کالاهای با کیفیت ایرانی رغبت پیدا کنند.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید