سلامت و تغذیه

از زمان های قدیم تا الان داشتن عمرطولانی یکی از آرزوهای بزرگ بشر بوده، به همین خاطر زمان آن رسیده که با نگرش دیگری به مواد غذایی نگاه کنید.

خواب رفتگی پاها می‌تواند نشانه‌ای از کمبود ویتامین B۱۲ باشد.

قهوه فواید زیادی دارد، اما یک جنبه منفی نیز وجود دارد که ممکن است علیه شما کار کند.

برای اینکه سلامتی بدن خود را حفظ کرده و تناسب اندام داشته باشید، وجود برخی از مواد غذایی و مصرف کردن آنها در رژیم غذایی کاملا ضرورت دارد. برای داشتن انرژی فراوان و بهبود سلامتی، رژیم غذایی سالم کاملاً ضرورت داشته و موجب تقویت روحیه شما می‌شود.

نوشیدنی بی‌نظیری وجود دارد که می‌تواند کلسترول خوب شما را افزایش دهد.

مصرف بیش از حد نمک باعث افزایش دفع کلسیم از بدن می شود؛ نمک زیاد، کلسیم را از استخوان‌ها جدا کرده و باعث دفع آن از ادرار می‌شود. در نتیجه زمینه ایجاد پوکی استخوان یا تشدید آن فراهم می‌شود.

در این مطلب با خواص بی نظیر گیاه استویا و مزیت های فراوان آن آشنا خواهید شد. اگر دچار چاقی و اضافه وزن شده اید و نمی توانید‌ مصرف شیرینی جات را کم کنید، استویا برای شما لاغری و تناسب اندام شما بهترین محصول است.

خیلی از غذاهایی که اطرافمان هست دشمن کم خونی هستند. کافی است آنها را مثل اسفناج و کلم بروکلی و جگر بشناسیم و به اندازه مصرف کنیم.

زنجبیل یک گیاه دارویی بسیار مفید برای معده و تقویت سیستم ایمنی محسوب می‌شود. با استفاده کردن منظم از این گیاهان دارویی می‌توانید سیستم ایمنی خود را تقویت کرده و کمتر به بیماری‌های مختلف مبتلا شوید.

منیزیم به عنوان یک ماده معدنی در بسیاری از واکنش‌های بدن نقش اساسی دارد. اکثر افراد به کمبود این ماده معدنی دچار شده و از طریق آزمایش، مشخص نمی‌شود.

نوشیدنی‌های پرطرفدار و پرمصرف برای افرادی که علاقه به کاهش وزن دارند، چای سبز و قهوه می‌باشد. اما کدام یک برای لاغری و چربی سوزی گزینه مناسب‌تری جهت مصرف روزانه است.

با کند بودن حرکت مواد غذایی درون سیستم گوارشی، آب آنها توسط روده بزرگ جذب شده و یبوست به وجود می‌آید. ۱۴ درصد از افراد در طی زندگی خود، برای یک بار یبوست مزمن را تجربه کرده و به دنبال درمان آن هستند.

کارشناسان تغذیه می‌گویند: «ویتامین ای» (E) خواص آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد و یک ویتامین مفید برای زنان است.

سیستم ایمنی بدن دائما فعال است و مشخص می‌کند که کدام سلول‌ها به بدن شما تعلق دارند و کدامیک مهاجم هستند. در این میان، تقویت سیستم ایمنی بدن با دوز سالم ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است.

همه به دنبال کاهش چربی شکم و حفظ تناسب اندام هستند و در این راستا، متخصصان تغذیه تایید کرده اند که ترکیب دانه چیا و آب دارچین نوشیدنی قدرتمندی تولید می‌کند که به کاهش وزن، افزایش متابولیسم، تنظیم سطح قند خون و افزایش سلامت کلی کمک می‌کند.

روغن نارگیل خوراکی شامل کمک به لاغری، عملکرد بهتر مغز و فواید شگفت‌انگیز متعدد دیگر است. حتی بدون مصرف خوراکی هم می‌توان از خواص روغن نارگیل برای پوست و مو بهره‌مند شد.

با مصرف کردن برخی از مواد غذایی در دوران بیماری سرماخوردگی یا آنفولانزا می‌توانید بدن خود را تقویت کرده و هرچه سریعتر بهبود یابید.

قرص‌های کافئین به عنوان قرص‌های انرژی زا در بازار موجود هستند و برای لاغری در کنار ورزش مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مطلب قصد داریم تا تاثیر کافئین در کاهش وزن را به طور کامل توضیح بدهیم و بهترین زمان مصرف آن را بیان کنیم. 

توجه کنید که مرکباتی که حاوی قند پایین هستند، بهترین گزینه برای باز کردن رگ قلب به شمار می‌آیند. بنابراین پیشنهاد می‌دهیم که به این منظور گریپ فروت را انتخاب کنید.

نتایج تحقیقات جدید فواید ضد پیری ویتامین دی و نقش مهم آن‌ در سلامت سلول‌های بنیادی و طول عمر را نشان دادند.