16:38 , 1401/11/19
کد خبر: 000020052
بازدید: 1364
درمان تب خال در خانه در سریع ترین زمان ممکن

چگونه تبخال را در خانه درمان کنیم؟ آیا راهی خانگی و فوری برای درمان تبخال وجود دارد؟ پاسخ خود را در ادامه مطلب بخوانید.

تبخال که به دلایل زیادی ایجاد می شود، معمولا در ناحیه لب، بینی و چانه دیده می شود. تبخال که کاملاً آزاردهنده و دردناک است، صحبت کردن و غذا خوردن را دشوار می کند. یکی از عوامل ایجاد تبخال، ویروس تبخال است. تبخال که وقتی ملتهب می شود مسری می شود از طریق تماس با پوست سرایت می کند. عللی مانند استرس و تغییرات هورمونی نیز باعث تبخال می شوند. روش های گیاهی و همچنین کرم هایی برای درمان تبخال وجود دارد. شما می توانید با استفاده از محلول های گیاهی مورد نظر به سرعت از شر تبخال در خانه خلاص شوید. چه چیزی برای تبخال خوب است، چگونه می رود؟ و...

تبخال چیست؟

تبخال یک عفونت ویروسی شایع پوست روی لب و اطراف آن است. "چرا تبخال اتفاق می افتد؟" پاسخ این سوال به طور خلاصه ویروسی به نام هرپس سیمپلکس است. این ویروس باعث ایجاد زخم‌های دردناک روی لب‌ها، لثه‌ها، زبان، سقف دهان و داخل گونه‌ها می‌شود. همچنین ممکن است به ندرت باعث شکایاتی مانند تب و درد عضلانی شود. ویروس هرپس سیمپلکس فقط انسان را تحت تاثیر قرار می دهد. اگرچه زخم های دهانی در کودکان 1 تا 2 ساله شایع تر است، اما می تواند افراد در هر سنی را مبتلا کند. افراد با لمس بزاق، غشاهای مخاطی یا پوست آلوده به ویروس تبخال مبتلا می شوند. از آنجایی که این ویروس بسیار مسری است، اکثر افراد قبل از بزرگسالی به این ویروس مبتلا شده اند. پس از ورود ویروس تبخال به بدن، عفونت در سه مرحله ظاهر می شود:

بیشتر بخوانید: چگونه تبخال را درمان کنیم؟

بیشتر بخوانید: 7 داروی گیاهی موثر برای تسکین فوری تبخال

عفونت اولیه ویروس وارد پوست یا غشای مخاطی شده و تکثیر می شود. در این مرحله علائمی مانند زخم دهان و تب ممکن است ایجاد شود. این ویروس ممکن است هیچ گونه زخم یا علامتی ایجاد نکند. فرد متوجه نمی شود که تبخال دارد. این عفونت بدون علامت نامیده می شود. عفونت بدون علامت دو برابر بیماری علامت دار شایع است.

دوره منفعل ویروس از ناحیه آلوده به بافت عصبی در ستون فقرات به نام گانگلیون ریشه پشتی حرکت می کند. در این منطقه تولید مثل می کند و منفعل می شود.

هنگامی که فرد استرس عاطفی یا فیزیکی را تجربه می کند، ویروس می تواند دوباره فعال شود و زخم ها و علائم جدیدی ایجاد کند.

روش های طبیعی برای درمان تبخال در خانه

تبخال چیزی است که تقریباً همه حداقل یک بار در طول زندگی خود با آن مواجه شده اند. تبخال که کاملا دردناک است و فرد را آزار می دهد، تا زمانی که درمان نشود ملتهب می شود. تبخال که معمولاً به صورت تاول روی لب ظاهر می شود، در عرض یک هفته خود به خود از بین می رود. عامل اصلی تبخال روی لب ها ویروسی به نام تبخال است. این ویروس از طریق تماس منتقل می شود. تبخال معمولا در لب ها، بینی و ناحیه چانه دیده می شود.در خانه برخی از کارهایی که می توان انجام داد. با این روش ها می توان تبخال را به سرعت از بین برد.

تبخال چگونه از بین می رود؟

استون:

گفته می شود استون علاوه بر پاک کردن لاک ناخن، اثر درمانی بر تبخال نیز دارد.

مواد:

استون و پنبه

1- پنبه را در استون خیس کنید.

2- استون را بدون دست زدن به پوست روی زخم بمالید.

3- این درمان را 2 بار در روز تکرار کنید تا بهبود یابد.

ژل های ضد عفونی کننده دست:

ضدعفونی‌کننده‌های دست، ضدعفونی‌کننده‌های عالی برای کمک به مبارزه و کشتن ویروسی است که باعث تبخال می‌شود. همچنین خشک می شود و به بهبود سریع زخم ها کمک می کند.

مواد:

-ژل ضدعفونی کننده

پنبه

چگونه از ژل های ضدعفونی کننده دست برای تبخال استفاده کنیم؟

 توپ پنبه را رول کنید. مقداری از ژل پاک کننده دست را روی پنبه بریزید. برای جلوگیری از گسترش ویروس و بهبود سریع، مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده بمالید. این کار را حداقل دو بار در روز انجام دهید تا زمانی که درد شما به طور کامل بهبود یابد.

روغن درخت چای:

روغن درخت چای دارای خواص ضد عفونی کننده، ضد قارچی و آنتی بیوتیکی غیرعادی است و به بهبود تبخال در مدت زمان کوتاهی کمک می کند.

مواد:

روغن درخت چای

پنبه

1- مقدار کمی روغن درخت چای را روی یک سواب پنبه ای بریزید.

2- برای التیام سریع، مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

این کار را دو بار در روز انجام دهید تا وضعیت زخم شما به طور کامل بهبود یابد.

روش روغن نعناع:

روغن نعناع حاوی ترکیبات ضد ویروسی باورنکردنی است که با HSV-1 و HSV-2 (ویروس‌های دردناک) مبارزه می‌کند، بنابراین به بهبود سریع تبخال کمک می‌کند.

مواد:

روغن نعناع

گوش پاک کن

1- ابتدا تبخال و اطراف آن را با آب ولرم بشویید.

2- مقداری روغن نعناع را روی پنبه بریزید.

3- مستقیماً روی ناحیه مبتلا به تبخال بمالید.

روش سرکه سیب:

سرکه سیب (ACV) یکی از قدیمی ترین و موثرترین درمان ها برای تبخال است. خواص ضد باکتری، ضد عفونی کننده و شفابخش آن به کشتن ویروسی که باعث زخم می شود کمک می کند و همچنین به متعادل کردن سطح pH پوست در خشک کردن تبخال کمک می کند.

مواد:

سرکه، پنبه

پنبه خود را با سرکه خیس کنید. سرکه سیب به از بین بردن ویروس کمک می کند. به طور مستقیم روی ناحیه آسیب دیده بمالید و به مدت 15 دقیقه برای تسکین فوری نگه دارید. استفاده مستقیم از سرکه ممکن است باعث بثورات پوستی شود، اما نگران نباشید. این اثرات به زودی رفع میشود.

برای نتیجه بهتر، می توانید مقدار کمی آب لیمو را با سرکه مخلوط کنید و مخلوط را روی تبخال بمالید.

روش کمپرس یخ:

استفاده از کمپرس یخ یک تکنیک عالی برای تسکین و تسکین تبخال است. به کاهش التهاب و خارش روی پوست به دلیل انتشار ویروس ناشی از تبخال کمک می کند.

چگونه یخ روی تبخال اعمال می شود؟

1- چند تکه یخ را در یک حوله یا پارچه نخی قرار دهید.

2- برای نتیجه سریع روی ناحیه آسیب دیده کمپرس بزنید.

3- کیسه یخ را بیش از 5 دقیقه در یک مکان قرار ندهید.

روش سیر

سیر حاوی کیول است، ترکیبی با خواص ضد ویروسی که به کاهش تورم ایجاد شده در تبخال کمک می کند و همچنین به تسریع روند بهبود زخم کمک می کند.

1حبه سیر را له کنید.

 سیر له شده را مستقیماً روی ناحیه تبخال بمالید.

3سیر باعث تسریع روند بهبودی و همچنین کاهش تورم در تبخال می شود.

می توانید بعد از 4-5 یا 10 دقیقه صبر کنید.

زخم‌های تبخال معمولاً تا 1 هفته خود به خود بهبود می‌یابند، می‌ترکند و ممکن است پوسته پوسته بعد از مدتی از بین برود. با این حال، در آن فرآیند، به طور جدی بر استانداردهای زندگی فرد تأثیر می گذارد. به همین دلیل، ممکن است به جای اینکه منتظر بمانید تا خود به خود از بین برود، به درمان تبخال فکر کنید.

چگونه از ایجاد تبخال جلوگیری کنیم؟

ویروس هرپس سیمپلکس که باعث تبخال می شود، پس از آلوده شدن بدن به طور کامل قابل درمان نیست. برای جلوگیری از ایجاد تبخال، باید از مواردی که باعث این بیماری می شود دوری کرد. بنابراین باید از استفاده از کالاهای مشترک دوری کرد، در روابط جنسی محافظت شد و از تماس با غریبه ها خودداری کرد. در مواردی که می توانیم به عنوان علائم تبخال به شمار آوریم، می توان با استفاده از کرم ضد ویروسی از ایجاد آن جلوگیری کرد. همچنین، مصرف غذاهایی که به مبارزه با تبخال کمک می کنند و حاوی لیزین هستند، می تواند از تشکیل تبخال جلوگیری کند.

چرا تبخال بیرون می آید؟

تبخال یک عفونت ویروسی پوست است. پاسخ سوال "چه چیزی باعث تبخال می شود" به طور خلاصه ویروس هرپس سیمپلکس نوع 1 (HSV-1) است. از طرف دیگر، ویروس HSV-2 بیشتر باعث ایجاد زخم در ناحیه تناسلی می شود. با این حال، هر دو نوع ویروس می توانند دهان و ناحیه تناسلی را آلوده کنند. اکثر افراد تا سن 20 سالگی به ویروس HSV-1 مبتلا می شوند. پس از عفونت اولیه، ویروس در بافت های عصبی صورت به حالت خفته می رود. در دوره های بعدی هر از چند گاهی فعال می شود و باعث عفونت های مکرر می شود. مسری ترین حالت ویروس زمانی است که زخم وجود داشته باشد. اما حتی اگر هیچ علامتی وجود نداشته باشد، ویروس می تواند به دیگران منتقل شود. ظروف غذا خوردن مشترک، تیغ و حوله و همچنین بوسیدن می تواند باعث گسترش HSV-1 شود. علاوه بر این، HSV-1 می تواند از طریق رابطه دهانی به اندام تناسلی و HSV-2 به لب ها منتقل شود.

چرا تبخال روی لب ظاهر می شود؟

ویروس هرپس سیمپلکس که باعث تبخال می شود، نواحی اطراف لب و دهان را برای عفونت ترجیح می دهد. با این حال، علائم همیشه به این ناحیه محدود نمی شود. در برخی افراد، تبخال می‌تواند در ناحیه مثلثی به نام فیلتروم بین لب‌های بالایی و بینی، داخل یا خارج بینی، روی چانه، گردن یا گونه رخ دهد. تبخال همچنین می تواند در افراد با سیستم ایمنی ضعیف، که پیوند عضو داشته اند یا در بیماران سرطانی رخ دهد. این یک وضعیت بسیار خطرناک است و می تواند منجر به نابینایی شود.

علائم تبخال چیست؟

برخی از افرادی که برای اولین بار با ویروس HSV-1 مواجه می شوند، زخم های دهانی دارند. برخی دیگر هیچ علامتی ندارند. زمان بین تماس با ویروس و بروز علائم به عنوان دوره کمون شناخته می شود و 2 تا 12 روز است. برای اکثر افراد، این دوره به طور متوسط ​​4 روز طول می کشد.

پس از اولین مواجهه با ویروس، علائم بیشتر در کودکان خردسال 1 تا 5 ساله دیده می شود. علائم می تواند خفیف یا شدید باشد و معمولاً در عرض 1 تا 3 هفته پس از تماس با ویروس ظاهر می شود. شکایات می توانند تا 3 هفته ادامه داشته باشند و در بیشتر موارد در عرض 2 تا 3 هفته به طور کامل بهبود می یابند بدون اینکه جای زخم باقی بماند. علائم اغلب در تبخال خفیف تر است که پس از عفونت اولیه عود می کند. علائم هشدار دهنده ای که درست قبل از تبخال ظاهر می شوند عبارتند از:

  • خارش لب یا پوست اطراف آن
  • سوزش
  • درد
  • گزگز

تاول های پر از مایع یا قرمزی ناشی از تبخال؛ ممکن است روی لب ها، لثه ها، دهان یا گلو ظاهر شود. حباب ها به طور ناگهانی به صورت خوشه ای ظاهر می شوند. این تاول ها به زودی می ترکند و به زخم های باز تبدیل می شوند. زخم به صورت زخم های کوچک، کم عمق و خاکستری رنگ روی پایه قرمز ظاهر می شود. بعد از چند روز شروع به پوسته شدن می کند و خشک تر و زردتر به نظر می رسد. زخم های دهان دردناک هستند و درد در ابتدا شدیدتر است. خوردن و آشامیدن به دلیل درد مشکل می شود.

زخم ها می توانند روی لب ها، لثه ها، جلوی زبان، گونه ها، گلو و سقف دهان ایجاد شوند.

لثه ها ممکن است کمی متورم و قرمز شده باشند و ممکن است خونریزی از لثه ها وجود داشته باشد. علاوه بر این، افرادی که آسیب شدید دندانی دارند یا از ظاهر خود راضی نیستند، می توانند برای دریافت اطلاعات در مورد قیمت روکش زیرکونیوم به دندانپزشک مراجعه کنند.

غدد لنفاوی گردن ممکن است متورم و دردناک شوند.

ویروس تبخال می تواند باعث ایجاد زخم های کم عمق و پوشش خاکستری روی گلو و لوزه ها در جوانان 20 ساله شود.

عواملی که باعث ایجاد علائم می شوند را می توان به شرح زیر فهرست کرد:

  • دوره های قاعدگی یا تغییرات هورمونی
  • قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب
  • تب به دلیل افزایش دمای بدن
  • فشار
  • عفونت ها
  • تحریک و خشکی لب

چه چیزی برای تبخال خوب است؟

ترکیبات ضد ویروسی، ضد میکروبی و تقویت کننده سیستم ایمنی اغلب در درمان تبخال مفید هستند. برخی به محدود کردن گسترش ویروس کمک می کنند. برخی دیگر احتمال عود عفونت را کاهش می دهند یا درد و ناراحتی را تسکین می دهند. هر روشی برای هر فردی جواب نمی دهد. با این حال، محصولات طبیعی مختلف را می توان برای کاهش شکایات و جلوگیری از تشدید آتی ترجیح داد. برخی از محصولات طبیعی و غذاهای مفید برای تبخال عبارتند از:

پروبیوتیک ها غذاهای پروبیوتیک مانند ماست، سرکه سیب و کلم ترش به طور طبیعی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند. در صورت مصرف منظم می توان از تبخال پیشگیری کرد.

غذاهای غنی از ویتامین E.  ویتامین E می تواند با تسکین پوست به تسکین درد و ناراحتی ناشی از تبخال کمک کند. با خواص آنتی اکسیدانی خود، پوست آسیب دیده را ترمیم کرده و التهاب را کاهش می دهد. بادام، اسفناج، سیب زمینی شیرین، آووکادو، تخمه آفتابگردان و روغن زیتون سرشار از ویتامین E هستند.

غذاهایی با محتوای ویتامین C بالا. ویتامین C تعداد گلبول های سفید خون را افزایش می دهد که به محافظت از بدن در برابر مهاجمان کمک می کند. غذاهای غنی از ویتامین C را می توان برای تقویت سیستم ایمنی، بهبود سلامت پوست و تسریع بهبودی تبخال مصرف کرد. پرتقال، فلفل قرمز، فلفل سبز، کلم، کلم بروکسل، کلم بروکلی، توت فرنگی، گریپ فروت و کیوی حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند.

فلز روی. روی یک ماده معدنی ضروری است که برای کاهش التهاب و تقویت ایمنی لازم است. یک مطالعه منتشر شده در زمینه درمان های طب جایگزین نشان داد که کرم اکسید روی یک درمان موثر برای عفونت تبخال دهان است. کرم های حاوی اکسید روی و مکمل های روی برای تبخال مفید هستند.

 ژل آلوئه ورا. از ژل آلوئه ورا می توان برای درمان بیماری های پوستی مانند تبخال استفاده کرد. آلوئه ورا حاوی ویتامین های آنتی اکسیدانی، آنزیم ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب و هورمون های مختلف است که به جلوگیری از عفونت کمک می کند.

با فعال شدن ویروس تبخال از حالت خفته، علائم اولیه مانند خارش، بی حسی و سوزش روی لب ها و اطراف آنها قبل از ظهور زخم ظاهر می شود. به محض اینکه این علائم احساس شد، هنگامی که برخی از محصولات طبیعی در ناحیه مربوطه استفاده می شود، تبخال می تواند بدون ظاهر شدن زخم های تاول دار از بین برود. برای این منظور می توان موارد زیر را امتحان کرد:

سیر.  سیر را خرد کرده و 4 تا 5 بار در روز روی ناحیه خارش دار بمالید.

عسل و ژل رویال. عسل را با ژل رویال مخلوط کرده و 2 تا 3 بار روی ناحیه خارش دار بمالید.

روغن یا عصاره وانیل.  روغن یا عصاره وانیل به محض احساس خارش و احساس سوزن سوزن شدن استفاده می شود.

عفونت توسط ویروس هرپس سیمپلکس (HSV-1) ایجاد می شود. به طور کلی، عفونت در اثر تماس مستقیم با فردی که شیوع فعال دارد (مثلاً از طریق بوسه) یا استفاده از وسایل آلوده (رژ لب یا حوله و غیره) ایجاد می شود.

قبل از ظاهر شدن تاول ها، فرد احساس گزگز، خارش و سوزش می کند. سپس تاول های پر از مایع ظاهر می شوند که بعداً می شکند و زخم می شوند. لازم به ذکر است که زخم ها معمولا اثری از خود بر جای نمی گذارند.

این یک بیماری بسیار شایع است و تخمین زده می شود که اکثر مردم در ایالات متحده قبل از رسیدن به سن 20 سالگی به آن مبتلا شده اند. با این حال، تعداد موارد در سال های اخیر به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

چگونه تبخال را به طور طبیعی درمان کنیم؟

علاوه بر درمان تجویز شده توسط پزشک، می توان از داروهای طبیعی خاصی برای تسکین درد ناشی از تبخال استفاده کرد. به طور کلی، تمام ناراحتی ها حول ظاهر و پارگی تاول ها می چرخد..

قبل از استفاده از هر گونه درمان طبیعی، بسیار مهم است که همیشه ناحیه آسیب دیده را ابتدا با آب و صابون ضد عفونی کننده تمیز کنید. این امر از آلودگی و انتشار ویروس جلوگیری می کند. همچنین مهم است که هر بار که ناحیه آسیب دیده لمس می شود، دست های خود را بشویید .

درمان با سیر

سیر یک ضد ویروس طبیعی است که یک متحد عالی برای مبارزه با تبخال است، تنها کاری که باید انجام دهید این است: یک حبه سیر را از وسط نصف کنید و به مدت 1 دقیقه روی تاول بمالید. پس از اتمام زمان، سیر دور ریخته می شود و این روش با یک حبه جدید تکرار می شود. این درمان را می توان به تعداد دفعات مورد نظر اعمال کرد.

درمان با چای سیاه

قرار دادن کیسه چای سیاه روی ناحیه آسیب دیده نیز می تواند به کاهش ناراحتی تبخال کمک کند. فقط لازم است آب را بجوشانید و کیسه را طوری قرار دهید که انگار قرار است نوشیدنی آماده شود و قبل از سرد شدن کمی فشار دهید تا مایع اضافی خارج شود و روی تاول ها قرار دهید.

درمان یخ

همانطور که از یخ برای تسکین سایر بیماری ها و التهابات استفاده می شود، در مورد تبخال نیز موثر است. در اولین احساس تورم یا سوزن سوزن شدن در ناحیه لب، توصیه می شود یک کیسه پر از یخ را که در یک دستمال یکبار مصرف پیچیده شده است برای چند دقیقه بمالید.

درمان تبخال با گوجه فرنگی و آلوئه ورا

یکی دیگر از درمان های طبیعی برای تبخال، ترکیبی از دو عنصر میوه و گیاه است. از گوجه فرنگی و آلوئه ورا!

یک گوجه فرنگی خرد شده و با کریستال یک برگ آلوئه مخلوط می شود. می توان آن را به یخچال برد تا خنک شود و سپس مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده اعمال شود. این دارو به خشک شدن تاول کمک می کند.

درمان با گوجه سبز

درمان دیگری که عملکرد مشابه قبلی را انجام می دهد، به سادگی از تفاله یک گوجه فرنگی سبز با یک قاشق غذاخوری بی کربنات نوشابه تشکیل شده است. این مخلوط را با کمی پنبه مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده بمالید و بگذارید چند دقیقه عمل کند. سپس با آب تمیز و صابون ضد عفونی کننده پاک می شود.

درمان با لیمو

لیمو میوه ای است که همچنین دارای خواص ضدعفونی کننده و ضد عفونی کننده است که به مبارزه با ویروس تبخال کمک می کند. برای استفاده از آن، تنها کافی است نصف لیمو را بریده و آب آن را بگیرید. با کمک قطره چکان، چند قطره آب میوه را می گیریم و آن را چند بار در روز به محل آسیب دیده می ریزیم.

درمان با شیر

شیر سرشار از لیزین است، جزئی که به مهار اسید آمینه آرژنین کمک می‌کند ، اسید آمینه‌ای که باعث شیوع تبخال می‌شود. بنابراین، با شیر درمانی می توان روند بهبودی را تسریع کرد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک تکه پنبه را با شیر مرطوب کرده و روی تاول بمالید.

درمان با ماست

ماست ساده، بدون هیچ گونه شکر یا افزودنی، نیز یک ماده طبیعی است که می تواند به درمان ویروس تبخال کمک کند. زیرا این ماده غذایی سرشار از اسید لاکتیک، نیاسین و ویتامین های گروه B است. اگرچه می توان آن را خورد، اما می توان آن را مستقیماً به عنوان پماد روی تاول نیز استفاده کرد. توصیه می شود خیلی سرد استفاده شود تا احساس تسکین بیشتر شود.

نمک درمانی

یکی دیگر از درمان های طبیعی که به کاهش علائم تبخال کمک می کند، قرار دادن نمک روی ناحیه آسیب دیده است. برای این کار فقط باید یک قاشق بردارید و با کمک یک قاشق دیگر آن را فشار دهید تا کاملاً باز شود. پس از آماده شدن، یک گلوله پنبه گرفته می شود و 2 یا 3 بار در روز روی ناحیه آسیب دیده اعمال می شود.

درمان با عسل

یکی دیگر از داروهای طبیعی با خواص ضد عفونی کنندگی فوق العاده عسل است. در این صورت باید یک قاشق چایخوری عسل خالص را با کمی سرکه ترکیب کنید  و سپس آن را به ناحیه آسیب دیده بمالید. این روش باید 3 یا 4 بار در روز تکرار شود تا زمانی که علائم از بین بروند.

درمان با آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی است که برای درمان بسیاری از بیماری های پوستی از جمله تبخال استفاده می شود. یک مطالعه اخیر نشان داد که دارای خواص ضد التهابی و ضد ویروسی است ، به همین دلیل می توان از آن به عنوان یک درمان موضعی استفاده کرد. ایده آل این است که ژل را 2 یا 3 بار در روز برای آرام کردن علائم استفاده کنید.

توصیه ها

برای اینکه تبخال ها هر چه زودتر خشک شوند، مهم است که هر روز آنها را به درستی تمیز کنید.

از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید.

از خوردن غذاهای حاوی آرژنین مانند شکلات، آبجو، نوشیدنی های کولا، ژلاتین، نخود، بادام زمینی یا آجیل و غیره خودداری کنید.

تبخال ها را نترکانید و در صورت خشکی پوست مرده را جدا نکنید.

قبل و بعد از دست زدن به ناحیه آسیب دیده دست ها را بشویید.

اگرچه شیوع تبخال می تواند دوباره ظاهر شود، اما با کمک این درمان ها می توان آن را درمان کرد. در صورت بروز هر گونه تغییر یا افزایش ناراحتی، لازم است در اسرع وقت با پزشک مشورت شود.

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید