حقوقی و قضایی

حکم دو مرد و یک زن قاتل که به قصاص محکوم شده بودند، اجرا شد.

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد که حکم محکومیت توماج صالحی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان صادر شد.

دادستان کل کشور در سفر به یزد با بیان این که آزادی یکی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی از ابتدا بوده است، بر روشن شدن مصادیق آزادی‌های مشروع تاکید کرد و گفت: آزادی‌های فردی و اجتماعی باید در کشورمان مطابق احکام شریعت باشد.

صالح نیکبخت: پرونده مهسا امینی هنوز در دادسرا مانده و هیچ دادگاهی برایش تشکیل نشده است.

شنیده ها حاکی از این است توماج صالحی به اعدام محکوم شده است.

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» برگزار شد.

رئیس دستگاه قضا:

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: باید توجه شود که اگر قانون مرتبط با عفاف و حجاب نیز که اکنون در مجلس است، نهایی شود، باز هم در بخشی از این قانون، پلیس باید ورود داشته باشد. همه ما باید به فراجا در کلیه مأموریت‌هایش از جمله این طرحی که به آن ورود پیدا کرده، کمک کنیم.

بنابر اعلام مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان، قاچاقچی سوخت ۱۶ میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریال جریمه شد.

بنابر اعلام مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در گشت مشترک تعزیرات حکومتی از داروخانه‌های معروف عرضه کننده داروهای کمیاب با چند برابر قیمت، تخلف گرانفروشی دارو کشف شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور رای پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ مانی» و محکومیت سه نفر از اشخاص حقیقی به حبس‌های طویل‌المدت و یک شخص حقوقی متهم در این پرونده خبر داد.

دستور ویژه قضایی برای بررسی ماجرای سرقت مسلحانه در بزرگراه صدر صادر شد.

قرار است تا «اصغر جهانگیر» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، به سمت سخنگویی قوه قضائیه معرفی شود.

ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده سرهنگ جوانمردی گفت: حکم صادره نسبت به پرونده مطروحه در شعبه هم عرض صادر شده اما این حکم غیرقطعی است.

ستایشی گفت: موسسه پیروان اندیشه‌های قائم برابر سند اقاله ثبت شده به شماره ۲۳۵۱۴ به تاریخ ۹ فرودین ۱۴۰۳ دفتر اسناد رسمی ۶۷، ۱۴ تهران مورد خریداری شده را به حوزه علمیه امام خمینی (ره) اقاله کرده است.

چندی پیش خبر‌هایی درباره شکایت شرکت تپسی از شرکت اسنپ در خصوص ادعای استفاده از سیم‌کارت‌های جعلی برای جمع‌آوری اطلاعات کاربران راننده منتشر شد.

چهارم فروردین ماه امسال خبر درگذشت دکتر پرستو بخشی، در بیمارستان دلفان منتشر شد، وی متولد ۱۳۶۸ و متخصص قلب و عروق به شماره نظام پزشکی ۱۴۹۱۴۴ بود

مسئولان قوه‌قضائیه اطمینان دادند که حکم صادره درحال حاضر قابلیت اجرا ندارد و با تکمیل پرونده باید بررسی‌های جامع‌تری نسبت به آن صورت بگیرد.

بنابر اعلام رییس کل دادگستری هرمزگان یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس توقیف شد.

پرونده کارگردان تئاتر که دو دختر هنرجو را به بهانه شرکت در کلاس های خصوصی، به تله شیطانی انداخته و در برابر حکم اعدام قرار گرفته بود یکی از پرونده های سیاه در سال 1402 بود.

متهم سرین کرتیس که اخیرا به ایران سفر کرده است با پیگیری دستگاه قضایی شناسایی و دستگیر شد.