09:00 , 1401/7/11
کد خبر: 000015612
بازدید: 1276

یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد؛

تشکل‌ها بازوی توانمند دولت

کریمی تفرشی گفت: تشکل های بخش خصوصی علیرغم تمامی فشارها و چالش های موجود در کشور همواره بازوی توانمند دولت در حل مشکلات اقتصادی کشور بوده اند.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، مهدی کریمی تفرشی، کارشناس اقتصادی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 500 تشکل بخش خصوصی در کشور فعالیت می کنند. فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع که در قالب این تشکل ها و انجمن ها گرد هم آمده اند تا دردی را از دردهای اقتصادی کشور حل کنند و گرهی را بگشایند قطعا فرصت های بسیاری را برای سرمایه گذاری در دیگر کشورها و کسب سود و درآمد بیشتر زیر پا گذاشته اند تا بتوانند برای صنعت، تولید و رونق اقتصادی کشور خودشان قدمی بردارند و در همین سرزمین اشتغال آفرینی کنند و ارزش افزوده بیافرینند. این یعنی غیرت ایرانی، روحیه جهادی و وطن دوستی.

وی افزود: پس توقع زیادی نیست اگر این جهادگران اقتصادی بخواهند که دولت آنها را ببیند و در اخذ تصمیمات خرد و کلان اقتصادی آنها را شریک بداند. فعالان بخش خصوصی که خاک تولید و خدمت در شرایط سخت فشار و تحریم اقتصادی را خورده اند بهتر از هر نهاد و ارگان دیگری می دانند درد تولیدکننده چیست، ریشه مشکلات اقتصادی کجاست و راهکار در شرایط بحران چیست؟

کریمی تفرشی یادآور شد: اگر تشکل ها در اصلاح قانون یا تغییر بخشنامه ای پافشاری می کنند قطعا در مسیر رفع موانع تولید و رونق اقتصاد ملی است. باید در جلسات کمیسیون های تخصصی مجلس، نمایندگان تشکل های بخش خصوصی در راستای هم افزایی و افزایش کارایی قوانین وضع شده و نیز در راستای اثربخشی سیاست گذاری ها حاضر شوند. باید نظرات کارشناسی نمایندگان این بخش شنیده شود چرا که نمایندگان تشکل ها در واقع نمایندگان مردم هستند و مسائل و مشکلات حوزه کسب و کار را به خوبی می شناسند.

مشکلات کشور بصورت ریشه ای حل و فصل

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: بخشی از فرایندهای صدور مجوزهای کسب و کار که بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد می تواند به تشکل ها واگذار شود. همچنین در حوزه تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی نیز می توان از ظرفیت تشکل ها استفاده کرد.

کریمی تفرشی در پایان گفت: مشکلات صنایع کوچک و متوسط حل نخواهد شد مگر اینکه از ظرفیت های تشکل های بخش خصوصی در گره گشایی از موانع و درد تولید کنندگان و ارائه راهکارهای سازنده استفاده کنیم. باید هم اندیشی و تعامل بین تشکل های بخش خصوصی و دولت به طور فزاینده وجود داشته باشد اگر میخواهیم مشکلات کشور بصورت ریشه ای حل و فصل شود.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید