13:47 , 1401/10/15
کد خبر: 000018269
بازدید: 2162
بیوگرافی ترانه علیدوستی و همسرش + عکس بدون آرایش

ترانه علیدوستی چیست؟ چند سال دارد؟ چرا در چند روز اخیر بازداشت شد؟

یکی از جذاب ترین هنر های که امروزه دارای طرفداران بسیاری می باشد هنر بازیگری است. افراد زیادی وجود دارند که آرزوی آن ها فعالیت در این زمینه و رسیدن به شهرت می باشد. بازیگری یکی از هنر هایی است که اگر افراد در آن مهارت داشته باشند در کمترین زمان ممکن به شهرت و ثروت می رسند. به همین خاطر امروزه افراد بدون سلیقه زیادی نیز وارد این عرصه شده اند اما هستند افراد خوش ذوق و استعدادی که در این زمینه نه به خاطر ثروت بلکه به خاطر علاقه خود به جاهای خوبی رسیده اند. یکی از این افراد بازیگر جوان و خوش چهره تلویزیون و سینما ترانه علیدوستی می باشد. این بازیگر موفق توانست در سن کم مشغول بازی در سینما و تلویزیون شود. بسیاری از افراد امروزه به دنبال به دست آوردن بیوگرافی ترانه علیدوستی و همسرش + عکس بدون آرایش او هستند به همین خاطر ما در این مقاله قصد داریم این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهیم.

بیوگرافی ترانه علیدوستی

همانگونه که میدانید ترانه علیدوستی طرفداران زیادی دارد و این که او یک دی ماهی است می تواند باعث خوشحالی طرفداران دی ماهی او شود. این بازیگر توانا متولد ۲۲دی ۱۳۶۲ می باشد و می توان گفت که او نیز جز نسل سوخته به حساب می آید اما با تلاش و پشتکار زیاد توانست به موفقیت های بسیاری برسد و آینده را به خوبی برای خود رقم بزند. بهتر است بدانید که ترانه متولد تهران می باشد و جالب اینجاست که پدر او حمید علیدوستی می باشد که روزی برای تیم ملی فوتبال ایران بازی می کرده و امروزه نیز جز توانا ترین مربی های فوتبال می باشد.

بیشتر بخوانید: ترانه علیدوستی کیِ آزاد می شود؟

قابل توجه است که بدانید ترانه دارای خانواده هنرمندی می باشد و می توان گفت که استعداد او در زمینه هنر ارثی است زیرا مادر او نادره حکیم الهی نیز هنر مند می باشد و در زمینه سنگ تراشی و تندیس سازی بسیار موفق است و توانسته تا کنون آثار بسیار زیبایی را خلق کند. اما می توان گفت که یکی از تلخ ترین شب های ترانه علیدوستی در شب چهارشنبه سوری سال ۱۳۸۳رقم خورد زیرا ترانه در این شب تنها برادر خود پویان علیدوستی را از دست داد و همین امر موجب شد تا ترانه غم و اندوه بسیاری را تحمل کند زیرا رابطه بسیار نزدیکی با برادر خود داشت. 

آیا ترانه علیدوستی ازدواج کرده است؟

بسیاری از طرفداران ترانه علیدوستی این سوال را می پرسند که آیا او ازدواج کرده است؟ بهتر است بدانید که ترانه ازدواج کرده و اکنون نیز مادر دختری زیبا و شیرین زبان به اسم حنا می باشد.

بیماری ترانه علیدوستی

شاید جالب باشد که بدانید ترانه علیدوستی طبق گفته خود به بیماری  «کلاستروفوبیا» یا «ترس از محیط بسته» مبتلا است ترانه گفته که به خاطر همین بیماری نمی توانم از مترو و اتوبوس استفاده کنم این بازیگر توانا یکی از طرفداران سرسخت جریان فمینیسم می باشد به گونه ای که همه افرادی که او را می شناسند می دانند که تعصب خاصی نسبت به این موضوع دارد.

زندگی تحصیلی ترانه علیدوستی

 بهتر است بدانید که ترانه علیدوستی علاوه بر بازیگری در دوره راهنمایی به مدت دوسال در هنرستان موسیقی آموزش کلارینت و زدن پیانو دیده است و در این زمینه نیز به خوبی تبحر دارد. ترانه در دوره دبیرستان رشته تجربی را انتخاب کرد و در این رشته مشغول تحصیل شد. ولی به خاطر علاقه زیادی که به هنر داشت در کنار تحصیل در کلاس های آموزش بازیگری پیشکسوت توانا کشورمان مرحوم امین تارخ  نیز ثبت نام کرد و در این زمینه نیز مشغول به آموختن شد. می توان گفت که اولین تجربه بازیگری ترانه علیدوستی در سال ۱۳۷۹ بود که در نقش ترانه پرنیان در فیلم من ترانه ۱۵سال دارم ظاهر شد این بازیگر توانست نقش خود را به خوبی بازی کند اما در زمینه تحصیلی به خاطر وقفه ایجاد شده در تحصیل موفق به ادامه درس در رشته  تجربی نشد و مجبور شد که تحصیل خود را در زمینه کامپیوتر ادامه دهد و در نتیجه او توانست دیپلم کامپیوتر را بگیرد. بهتر است بدانید که ترانه علیدوستی دارای هوش و ذکاوت بالایی است به همین خاطر او توانسته است که زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرد و در زمینه ترجمه ادبی نیز فعالیت داشته باشد. ترانه نه تنها در زمینه بازیگری بلکه در زمینه ادبی نیز افتخارات زیادی داشته است از جمله آنها می توان به دریافت جایزه پروین اعتصامی در پنجمین دوره برگزاری آن. در زمینه ادبیات داستانی به خاطر ترجمه داستان رویای مادرم نوشته آلیس مونرو اشاره کرد. همچنین این بازیگر توانست در ویژه نامه شماره ۱۰۰سینما که در واقع مروری از سینمای ایران در دهه ۸۰می باشد توسط ۱۳۰نویسنده و منتقد سینما به عنوان  بهترین بازیگر زن دهه ۸۰ انتخاب شود جایزه آن را دریافت کند. ترانه به خاطر موفقیت ها و توانایی بالایی که در زمینه بازیگری دارد  در سال ۱۳۹۰توسط مجله فیلم به عنوان بهترین بازیگر زن دهه ۸۰نیز معرفی شد.  ترانه علیدوستی فعالیت خود را در سینما آغاز کرد و مانند دیگر بازیگران از تئاتر شروع نکرد اما این بازیگر توانست با بازی  در نمایش فنز در زمینه تئاتر نیز حرفی برای گفتن داشته باشد این نمایش با استقبال افراد بسیاری روبرو شد و همین امر موجب محبوبیت و شهرت بیشتر ترانه جوان سینما شد. ترانه بعد از کسب موفقیت های زیادی که داشت باز هم از یادگیری مطالب بیشتر غافل نشد و در سال های ۷۹و۸۰ در زمینه فیلمنامه نویسی در کلاس های حوزه هنری مشغول به تحصیل شد و این دوره را به خوبی گذراند. ترانه بعد از گذراندن این دوره تا سال ۱۳۸۲در هیچ فیلمی فعالیت نداشت و همه وقت خود را صرف نوشتن و نواختن کرد. ترانه بعد از این دوره به خاطر پشتوانه مالی خوبی که داشت به عنوان یکی از سرمایه داران فیلم اژدها وارد می شود مانی حقیقی دوباره به عرصه سینما بازگشت. این بازیگر با استعداد نه تنها دارای چهره زیبایی می باشد بلکه دارای صدایی مخملی و زیبا نیز می باشد به همین خاطر توانست در پویانمایی جمشید و خورشید صداپیشه نقش خورشید باشد. 

زندگی هنری ترانه علیدوستی

یکی از ماندگار ترین کار های ترانه علیدوستی بازی در نمایشنامه هما روستا در کتابخانه ملی می باشد که برای حمایت از هنرمندان مبتلا به سرطان نمایشنامه خوانی میشد. این نمایشنامه در ۱۵آذر سال ۱۳۹۳اجرا شد که ترانه علیدوستی نقش آنا کارنینا را در آن اجرا کرد.

این نمایشنامه یک بار دیگر در ۲۲ آبان ۱۳۹۴ به مناسبت چهلمین روز درگذشت هما روستا در کتابخانه ملی اجرا شد که این بار نیز هدف از اجرای آن حمایت از هنرمندان مبتلا به سرطان بود و همین امر باعث یک بار دیگر دیده شدن ترانه علیدوستی شد.

این بازیگر علاوه بر فعالیت در زمینه بازیگری نویسنده خوبی نیز می باشد به همین خاطر بسیاری از افراد ترانه را از طریق وبگاه شخصی او  به‌عنوان نویسنده می شناسند. ترانه علیدوستی به خاطر استعداد خوبی که در زمینه نویسندگی دارد تا کنون توانسته است که داستان های کوتاه و نقد های بسیاری بنویسد که برخی از آن ها نیز در مجله شرق چاپ شد. ترانه علیدوستی رابطه بسیار خوبی با همکاران خود دارد به همین خاطر در سال ۲۰۱۰ یک مطلب را برای حمایت از اصغر فرهادی که از هنرمندان دگراندیش دفاع کرد منتشر کرد و همین امر موجب شد که وبلاگ او به دستور کمیته دولتی فیلتر شود و در نتیجه آن را از روی سایت بلاگفا حذف کردند. همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم ترانه علیدوستی بعد از حذف شدن وبلاگ او توانست با ترجمه اثر ادبی داستان رویای مادرم به نویسندگی آلیس مونرو در جشنواره ادبی پروین اعتصامی جایز کسب کند. همچنین ترانه توانست بعد از مدت کوتاهی یعنی در آذر ماه سال ۱۳۹۵ رمان تاریخ عشق نوشته شده توسط نیکول کراس را ترجمه کند که این کتاب در صدر پرفروش ترین کتاب ها قرار گرفت و همین موضوع با استقبال بی نظیر طرفداران ترانه روبرو شد و می توان گفت که این نویسنده جوان بار دیگر به تمام نویسندگان و فعالان این عرصه معرفی شد. 

ترانه تا کنون در هیچ سریال تلویزیونی بازی نکرده است و تنها در برخی از فیلم های سینمایی تلویزیون مانند من ترانه ۱۵سال دارم بازی کرده است. به همین خاطر برخی از افراد از او پرسیده اند که چرا در تلویزیون بازی نمی کند؟ او در جواب این پرسش اینگونه پاسخ داده است که من ۱۲سال است که در تلویزیون بازی نکرده ام و از این به بعد هم بازی نخواهم کرد. زیرا عقیده دارم که بازی در تلویزیون یک خیانت فرهنگی  می باشد. زیرا در تلویزیون حتی سریال های سطح بالا نیز دستخوش یک سری جهت گیری های می شوند که هیچ گونه سودی برای سریال ندارند. او گفته است که من به هیچ وجه افراد فعال در تلویزیون را قضاوت نمیکنم اما این گونه از افراد اگر توسط مردم مورد قضاوت قرار گیرند حق هیچ گونه اعتراضی ندارند. زیرا ما هنرمندان مخصوصا بازیگران در جایگاهی قرار گرفته ایم که باید قضاوت شویم. 

بیوگرافی همسر ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی چند سال پیش زمانی که ۲۶سال داشت با شخصی به اسم علی منصور ازدواج کرد. در مورد علی منصور شایعات زیادی وجود. حاصل ازدواج او با ترانه علیدوستی دختری زیبا به نام حنا منصور می باشد که تا کنون همراه مادرش زیاد دیده شده است.چند سال پیش در یکی از برنامه های تلویزیونی مجری از ترانه علیدوستی پرسید که نترسیدید که با ازدواج محدود شوید؟ ترانه پاسخ این سوال را اینگونه داد که من با آگاهی کامل همسرم را انتخاب کردم و با توجه به شخصیت ایشان کاملا مطمئن بودم که محدود نمی شوم. همچنین او بیان کرد که من هیچ وقت ازدواج محدود کننده ای نمی کنم زیرا این دیدگاه را نه در رابطه با ازدواج دارم و نه در رابطه با مادر شدن. چون در همه دنیا افراد زیادی وجود دارند که هم همسر و مادر موفقی هستند و هم در زمینه کاری و هنری بی نظیر می باشند بنابراین این تنها یک عقیده اشتباه می باشد که ازدواج باعث محدودیت می شود. زیرا هر انسانی برای خود یک زندگی دارد با آرزوهای بیشماری که باید برای رسیدن به آن ها تلاش کند و در کنار این اهداف و آرزوها  همسر،فرزند ، پدر و مادر نیز وجود دارد و چیدمان این اهداف و این افراد در کنار هم برای رسیدن به هدف و زندگی نه تنها بازدارنده نیست بلکه بسیار زیبا می باشد و خیلی از مواقع وجود این افراد خود باعث افزایش امید و تلاش برای رسیدن به اهداف می شود. ترانه بیان کرد که من بعد از به دنیا آمدن حنا بسیار موفق تر و پر کار تر از قبل شده ام البته این خیلی به صورت اتفاقی بوده است.

یکی از شایعاتی که در مورد همسر ترانه علیدوستی علی منصور وجود دارد این است که بسیاری می‌گویند او یک تاجر ونیزی می باشد که به تجارت در چندین کشور اروپایی مشغول است و ترانه علیدوستی در مورد این شایعه که همسر او در ونیز زندگی می کند تاجر است این گونه واکنش نشان داد: خیلی از رسانه های خبری این تیتر را منتشر کرده اند که ترانه علیدوستی همسر یک تاجر ونیزی است و اکنون نیز ساکن ونیز می باشد بهتر است بدانید که این تنها یک شایع است و همسر من که با من همسن است تازه فارغ‌التحصیل شده است. راستش گاهی در مهمانی های خانوادگی و جمع های خصوصی دوستان او را تاجر ونیزی می خوانند اما این تنها در حد یک شوخی است و شوهر من تاجر نیست.

همچنین بهتر است بدانید که علی منصور در فیلم سینمایی من بازیگری کرده است. کارگردان این فیلم سهیل بیرقی می باشد. علی منصور در این فیلم نقش مجتبی براتی را بازی کرد که یک سرباز بود که به شدت به دنبال گرفتن معافیت بود. در این فیلم بازیگران توانا و صاحب نام بسیاری مانند لیلا حاتمی بازی کردند. این فیلم دارای طرفداران بسیاری می باشد.

اوج شهرت ترانه علیدوستی چه زمانی است؟

بسیاری از افراد این سوال را می پرسند که ترانه علیدوستی چه زمانی به اوج شهرت رسید؟ بهتر است بدانید که ترانه در فیلم های بسیاری مانند چهارشنبه سوری، درباره الی وغیره بازی کرده است. به همین خاطر برای بسیاری از افراد که به فیلم و سریال علاقه مند هستند به طور کامل شناخته شده می باشد. این بازیگر هیچ فعالیتی در تلویزیون ندارد اما بسیار شناخته شده و پر طرفدار است زیرا یک نقش بسیار مهم در سریال  خانگی فوق‌العاده  شهرزاد داشت و با بازی زیبایی که در این سریال کرد به خوبی درخشید و به اوج شهرت رسید. شهرزاد یک سریال خانگی بسیار جذاب می باشد که در آن بازیگران بسیاری مانند: علی نصیریان، شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، مصطفی زمانی و پریناز ایزدیار بازی کرده اند. داستان این فیلم این گونه است که در زمان نخست وزیری دکتر مصدق دو جوان که شهرزاد و فرهاد هستند به هم علاقه مند می شوند. در این سریال ترانه علیدوستی نقش شهرزاد و مصطفی زمانی نقش فرهاد را بازی می کنند. اما مانند دیگر سریال ها این دو جوان به آسانی به هم نمی‌رسند زیرا پدران آن دو که از افراد بزرگ آقا هستند هیچ اختیاری از خود ندارند و طی یک سری از جریانات شهرزاد مجبور به ازدواج با داماد و برادر زاده آقا بزرگ به اسم قباد می شود تا وارثی برای خاندان بزرگ آقا به دنیا آورد. 

تحریم اسکار ۲۰۱۷ توسط ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی در سال ۲۰۱۷به جشنواره فیلم کن و جایزه اسکار دعوت شد ولی او گفت که به هیچ وجه در این جشنواره شرکت نمی کنم. زیرا رئیس جمهور آمریکا که در آن زمان ترامپ بود طبق یک قانون شهر چندان ۷ کشور را از ورود به کشور آمریکا منع کرد. و ترانه علیدوستی نیز به همین خاطر بیان کرد که در این جشنواره حضور پیدا نمی کنم و آن را تحریم می کنم زیرا بسیاری از هموطنان من به خاطر این تصمیم نمی توانند فرزندان خود را ببیند. این گفت و گوی ترانه علیدوستی باعث بازتاب بسیاری در رسانه های خارجی مانند نیویورک تایمز شد. و اعلام کردند که یک بازیگر زن ایرانی اسکار را در رابطه با اعتراض به تصمیم ترامپ تحریم کرد.

چرا ترانه علیدوستی به داده احضار شد؟

ترانه علیدوستی چندی پیش به داده احضار شد. به همین خاطر برخی از شبکه های اجتماعی اعلام کردند که ترانه علیدوستی به خاطر حمایت و گذاشتن توییت در رابطه با حوادث اخیر به دادگاه احضار شده است. اما به گفته برخی دیگر از رسانه ها این بازیگر به خاطر یک پرونده در گذشته به دادگاه احضار شده است و هیچ ربطی به حوادث اخیر ندارد.

نظر ترانه علیدوستی در رابطه با شهاب حسینی

ترانه علیدوستی و شهاب حسینی یک زوج هنری بسیار قوی در سینمای ایران می باشند که تا کنون فیلم های زیادی از جمله: درباره الی، شهرزاد و چهارشنبه سوری را با هم بازی کرده اند. شایعاتی در مورد ازدواج آن ها وجود داشت که تکذیب شدند و هیچ صحتی نداشتند. ترانه علیدوستی در بعضی از گفت و گو های خود گفته است که شیرین ترین لحظات بازیگری خود را در کنار شهاب حسینی ترجمه کرده ام و این در حالی است که شهاب حسینی نیز بیان کرده اند که ترانه علیدوستی بهترین بازیگر زن ایران می باشد.


 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید