بهداشت کودکان

یونیسف هشدار داد؛

آخرین اخبار

بنابر اعلام دانشمندان و محققان کمبود ویتامین دی با افزایش خطر اگزما در کودکان مرتبط است.

واکسن دو ماهگی نوزاد چه عوارضی دارد؟ بعد از تزریق واکسن دو ماهگی نوزاد چه کار کنیم؟

یکی از هر سه کودک استرالیایی، در زمان شروع مدرسه با مشکل پوسیدگی دندان مواجه می‌شود و این میزان تا زمانی که آنها به سن هشت یا ۹ سالگی می‌رسند، به بیش از ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

در زنانی که پس از زایمان به افسردگی مبتلا هستند، مصرف داروهای مهارکننده بازجذب سروتونین (SSRIs)، ممکن است به رشد مفید کودک کمک کند.

رئیس گروه تغذیه و دارویی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در خصوص مصرف قطره‌های آهن برای نوزادان، نکاتی مهم را مطرح کرد.

یونیسف هشدار داد؛

یونیسف (صندوق کودکان ملل متحد) اعلام کرد که در طول هفت ماه اول سال ۲۰۲۳، حداقل ۳۱ هزار و ۳۴۲ مورد مشکوک یا تایید شده ابتلا به وبا و ۲۳۰ مورد فوت به دنبال این بیماری، در جمهوری دموکراتیک کنگو در مرکز آفریقا گزارش شده است. اغلب این قربانیان کودکان بوده‌اند.

ممکن است کمبود ویتامین B۱۲ در دوران ابتدایی زندگی کودکان به بروز برخی اختلالات شناختی منجر شود.

پژوهش جدید نشان می‌دهد که میان بخش‌های خاصی از بدن مادر و انتقال هوش به نوزادان از طریق شیردهی، ارتباط وجود دارد. این بخش‌ها که به طور عمومی به عنوان "ذخایر چربی" شناخته می‌شوند، شامل ران‌ها و باسن می‌شوند.

رئیس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت استان قزوین گفت: رشد آی‌کیو در ۲ سال اول زندگی بیشتر از سایر عمر است و از همین رو در صورت جدی نگرفتن اختلال تیروئید، بیمار دچار آسیب شدید مغزی و کوتاهی خواهد شد.

تمام جدول های رشد که برای روییدن و افتادن دندان شیری کودکان تنظیم شده اند یک چهارچوب کلی است و این تایم روییدن و افتادن دندان های شیری در تمام کودکان ثابت نیست. با این وجود بهترین زمان افتادن دندان شیری کودکان چه زمانی است؟

اقدامات احتیاطی برای محافظت از کودکان در برابر عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی

چه چیزی باعث کبودی زیر چشم در نوزادان و کودکان می شود؟

زردی نوزاد در سفیدی چشم، زمانی که در خفیف ترین حالت خود قرار دارد بیشتر مشهود است. با افزایش ناراحتی، رنگ زرد به قسمت های پایینی بدن گسترش می یابد.

انسولین یکی از مهم ترین هورمون های متعادل کننده قند است که منبع تغذیه بدن است. دیابت شیرین یا به عبارت دیگر دیابت به دلیل اختلال در این هورمون دیده می شود.

با فرا رسیدن ماه های پاییز، کودکان بیشتر بیمار می شوند. با این حال، می توان از آنها در برابر این بیماری ها مانند سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت کرد.

آنفلوانزا یک عفونت ویروسی بسیار مسری است که مجاری هوای ریه ها را تحت تأثیر قرار می دهد. این بیماری می تواند در فصول سرد سال کودکان و نوزادان را مبتلا کند.

دردهای شکمی یکی از شایع ترین دلایل گریه نوزادان از بدو تولد تا یک سالگی است. در اینجا به این سوال که "دل درد نوزادان چگونه برطرف می شود" پاسخ داده شده است...

چه چیزی برای گلودرد و التهاب گلو در کودکان مفید است؟ علل و علائم گلودرد در کودکان چیست؟ در این مطلب به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره شده است.

در حال حاضر بسیاری از مردم از انواع تشک‌های شرکتی برای روی تختخواب خود استفاده می‌کنند و در بسیاری موارد شستشوی این تشک‌ها کاری بسیار دشوار است. با توجه به اینکه طی شبانه روز حداقل یک سوم زمان خود را روی این تشک ها می گذرانیم بی شک نظافت آنها نقش قابل توجهی در بهداشت و سلامت افراد خواهد داشت.

دانشمندان مدت‌هاست که دریافته‌اند تجربیاتی که در دوران نوزادی و کودکی دارید، نقش مهمی در شکل‌دهی و بلوغ مغز و نحوه رفتار شما در بزرگسالی دارد. اما بدست آوردن دلایل این موضوع کمی دشوار بوده است.