07:12 , 1401/4/11
کد خبر: 000013889
بازدید: 2177
انواع رژ لب کدامند؟

رژ لب را می‌توان یکی از پرمصرف‌ترین وسایل آرایشی دانست که به واسطه ارتباطی که با دهان دارد ممکن است حتی گاه باعث ایجاد مشکلات سلامت شود.

به گزارش خبرنگار مد و استایل  ایونا، با توجه به مدل پوشش و چهره خانم ها معمولا مدل آرایش در آنها متفاوت است اما یکی از وسایلی که با هر سبک آرایش مورد استفاده قرار می گیرد رژ لب است. حتی در بسیاری از موارد شاهدیم که بانوان از هیچ وسیله آرایشی غیر از رژ لب استفاده نمی‌کنند.

مواد تشکیل دهنده رژ لب

برای استفاده از رژ لب ها لازم است فرد از مواد تشکیل دهنده آن  آگاه باشد تا پیش از استفاده از این وسیله آرایشی پرطرفدار بتواند نکات مربوط به سلامت آن را در نظر بگیرد. در سالهای گذشته ساخت لوازم آرایشی گیاهی جذابیت خاصی پیدا کرده و افراد بسیاری از ترکیبات کاملا گیاهی برای ساخت این لوازم استفاده می کنند اما در سایر رژها که اغلب در فروشگاه ها عرضه شده و بیشتر از بقیه مورد استفاده خانم ها قرار میگیرند مواد تشکیل دهنده عبارتند از:

-موم

-روغن

-سرب

-خوشبوکننده ها

-انواع رنگ ها

همچنین در ترکیبات بسیاری از رژلب ها ممکن است از مواد شیمیایی مختلفی مانند پلی اتیلن و اکسید آهن استفاده شده باشد که این مواد پتانسیل این را دارند که احتمال ابتلای به  سرطان سینه و سرطان های ریوی را افزایش دهند.

انواع رژ لب کدامند؟

دنیای مد برای پاسخ دادن به سلیقه مشتریان و ایجاد جذابیت و رقابت بیشتر در بازار، انواع مختلفی از رژ لب را طراحی و عرضه کرده است. بنابر این دیگر تنها رنگ وجه تمایز رژها از یکدیگر نبوده و مدل‌های متنوعی از رژ لب در بازار داریم.

در شایع ترین تقسیم بندی رژها را بر اساس جنسی که دارند طبقه بندی می کنند. 

-رژ لب های جامد

-رژ لب های مایع

انواع رژ لب جامد

خود رژهای جامد هم دارای انواع مختلفی هستند که هر نوع طرفداران خاص خود را دارد. در ادامه به برخی از این مدل ها اشاره شده است:

-رژلب های پیچی

رژلب جامد لاواری LAVARIY ( دارای رنگ بندی )

این نوع رژ لب شاید مرسوم ترین و پر استفاده ترین مدل رژ لب باشد که از سالیان قدیم مورد استفاده خانم ها قرار داشته است.

-رژ لب های کاسه‌ ای(پالت رژ لب) 

خرید ارزان پالت رژلب 24 رنگ آرتسکین(تضمین کیفیت) - [با تخفیف]

در این مدل از رژهای جامد تلاش شده است حجم در اولویت دوم قرار گیرد و بجای آن فرد تنوع رنگ بیشتری در اختیار داشته و با یک خرید چند رنگ رژ داشته باشد.

بیشتر بخوانید: فناوری‌ نانو کارایی محصولات آرایشی و بهداشتی را افزایش داد

-رژ لب های مدادی

خرید و قیمت رژلب مدادی اوریفلیم Oriflame

گونه دیگری از رژهای بسیار پرطرفدار، رژهای مدادی هستند که مشخصه بارز آنها این است که اغلب چرب نبوده و به همین دلیل ماندگاری بالایی دارند.

-رژ لب های مخملی

این محصولات همان طور که از نام آنها برمی‌آید حالت مخملی داشته و برای حجم دادن به لب ها مناسب به نظر می رسند.

 

-رژ لب های اکلیلی

ست 4 عددی رژ لب جامد اکلیلی هدی بالی استوری مدل نود (Hudaballey Story Nude  Diamond Lipstick-Code 02) - کالا مارکت

در این نوع رژها ممکن است اکلیل های ریز یا درشت بکار رفته باشد اما در هر دو صورت نتیجه نهایی باعث می شود به دلیل اکلیل موجود در این رژها، درخشندگی زیادی ایجاد کنند که بر همین اساس این نوع رژها معمولا برای فعالیت های روزمره و معمول مانند محل کار و خرید گزینه مناسبی نبوده و شاید بیشتر برای مهمانی ها جذاب باشند.

-رژ لب های شبرنگ

رژ لب نئونی AQUA مجموعه 6 عددی - گالری پرگاس | فروش آنلاین لوازم آرایشی،  بهداشتی و مو کلیپسی

این دسته از رژها را می‌توان خاص و کمیاب دانست. با استفاده از این نوع رژ ، لبهای شما در فضای تاریک برق خواهد زد و طبیعتا این نوع رژ نیز برای فعالیت های روزمره نمی تواند جذاب و کاربردی باشد.

انواع رژ لب مایع

رژ لب های مایع نیز انواع مختلفی دارند که به سه دسته براق، مات و برق لب قابل تفکیک هستند.

-رژ لب های مایع

رژلب مایع سودا بیوتی SHUDABEAUTY پک 12 عددی - بانه گالری

این دسته از رژ لب ها عموما ماندگاری خیلی بالایی نداشته و گزینه مناسبی برای فعالیت های روزانه بشمار می روند.

-رژ لب های مات

این دسته از رژها بلافاصله پس از آنکه روی لب قرار میگیرند خشک می شوند و حالت مات به خود میگیرند. این رژها اگرچه ماندگاری بالایی دارند اما استفاده زیاد از آنها منجر به خشکی لب ها خواهد شد.

-برق لب

قوانین استفاده از برق لب

برق لب ها هیچ رنگی ندارند و می توانند برای افرادی که علاقمند به آرایش های ملایم هستند جذاب باشند.همچنین می شود از آنها برای براق کردن رژهای مات استفاده کرد.

ماسک لب

ماسک لب خانگی با انواع مواد طبیعی برای لب ها [جالب و کاربردی] - ویرگول

گروه دیگری از محصولات آرایشی مورد استفاده برای لب ها ماسک های لب هستند که مایعی غلیظ هستند که پس از قرار گرفتن روی لب خشک می شوند و بعد به شکل چسبی از لب جدا شده و رنگ آنها باقی می ماند. تفاوت آنها با سایر مدل های  رژلب در آن است که هنگام چای خوردن موجب لک شدن لیوان نمی شوند.

بالم لب

بالم لب چیست و چه کاربردی دارد؟ معرفی بالم لب حرارتی و فانتزی

این محصولات که به آنها چرب لب نیز گفته می شود برای آبرسانی و ترمیم لب مناسب بوده و اغلب یا فاقد رنگ هستند یا در نهایت رنگی کم به لب ها می دهند.

 

 

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید