اخبار پزشکی

غوغای پزشکی در جهان؛

دانشمندان چینی آزمایشی ابداع کرده‌اند که سه نوع سرطان را تنها با یک قطره خون خشک شده و در عرض چند دقیقه تشخیص می‌دهد.

کارشناس فرآورده‌های آرایشی سازمان غذا و دارو در خصوص مضرات مصرف رژلب در خانم‌ها گفت: این فرآورده آرایشی از مواد مضر زیادی مانند فلزات سمی سنگین سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان تشکیل شده و خانم‌ها با مصرف طولانی مدت از رژلب این سموم را وارد بدن خود می‌کنند.

رئیس اداره پایش و تامین زنجیره تامین داروی سازمان غذا و دارو گفت: متفورمین مصرفی بیماران مبتلا به دیابت با بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون عدد فروش، پرمصرف‌ترین داروی کشور در سال گذشته بود.

ویتامین های گروه B اغلب به عنوان یک درمان طبیعی برای اضطراب به بازار عرضه می شوند.

یکی از آزاردهنده ترین موارد در زیبایی چهره لاغری زیاد صورت می باشد که البته با استفاده از روش های بسیار مناسب می توان برای درمان لاغری صورت اقدام کرد.

متخصصان علوم پزشکی هشدار دادند آنفلوآنزا عامل بیماری‌زایی است که به احتمال زیاد در آینده نزدیک باعث ایجاد یک بیماری همه‌گیر جدید خواهد شد.

مولتی ویتامین یکی از مهم‌ترین ترکیبات مورد نیاز بانوان باردار و شیرده است.

یک متخصص طب سنتی تشریح کرد؛

یک متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه افزایش یا کاهش وزن فرایندی تدریجی و منظم است و سرعت بخشیدن به آن آسیب‌های جدی به بدن وارد می‌کند، نسبت به فریب تبلیغاتی فضای مجازی درباره دمنوش‌های لاغری و کاهش وزن سریع هشدار داد.

رئیس مرکز ملی بهبود و محیط کسب‌وکار اعلام کرد: فروش و توزیع دارو از طریق سکوهای اینترنتی به‌طور رسمی از یک ماه آینده آغاز می‌شود.

رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت ضمن هشدار نسبت به انجام زایمان‌ها و سزارین‌های تقویمی، گفت: انجام زایمان‌های زودرس باعث افزایش خطر عفونت و انتقال نوزاد به بخش ICU می‌شود.

یک مطالعه اخیر آمریکایی نسبت به خطر تنهایی برای سلامتی انسان هشدار داد.

یک مطالعه جدید نشان داد که استامینوفن پروتئین‌ها را در بافت قلبی عروقی تغییر می‌دهد و به‌طور بالقوه بر عملکرد قلب تأثیر می‌گذارد.

خستگی، تپش قلب، سرگیجه، تنگی نفس، رنگ پریدگی، تعریق، سردرد، پاهای بی قرار، همه این موارد علائمی هستند که می توانند نشان دهنده کمبود آهن در بدن باشند.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران به تشریح مسائل و مشکلات بیماران هموفیلی در حوزه دارو و درمان پرداخت.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ضمن تشریح آخرین وضعیت بازار شیرخشک در کشور، از تولید و فروش ۶۸میلیون و ۵۰۰هزار قوطی شیرخشک رگولار (شیرخشک معمولی) در سال گذشته خبر داد.

معاون درمان وزارت بهداشت جزییات تعرفه‌های درمانی ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت جزییات تعرفه‌های درمانی ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

متقاضیان ارز درمانی می‌توانند در صورت تشخصی پزشک داخلی و همچنین تایید از سوی وزارت بهداشت تا سقف ۱۰ هزار دلار ارز درمانی دریافت کنند.

یک تولیدکننده دارو گفت: «مردم در سال جدید برای تأمین داروهایشان از این داروخانه به آن داروخانه سرگردان خواهند شد و البته همین الان هم با همین وضع داروهایشان را تهیه می‌کنند.»

کشور در محاصره سه گروه ویروس است؛ سویه اخیر کرونا که زیرمجموعه اُمیکرون است، آنفلوآنزای «بی» و چندین نوع ویروس سرماخوردگی.