16:29 , 1401/7/27
کد خبر: 000016058
بازدید: 1507

روایت یک نماینده مجلس از بازدیدش از فشافویه؛

در اغتشاشات تهران چند نفر دستگیر شدند؟/ انتقال 1300 زندانی اوین به فشافویه/جمعیت بالا و مشکلات تغذیه ای در فشافویه

یک نماینده مجلس از بازداشت سه هزار نفر در حوادث اخیر تهران و انتقال آنها به زندان فشافویه خبر داده و اظهار کرده که همه بازداشت شدگان به غیر از 835 نفر آزاد شده اند.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایونا، احمد علیرضا‌بیگی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس و نماینده مردم تبریز که به تازگی بازدیدی از زندان فشافویه داشته، با بیان اینکه این افراد با قرار وثیقه آزاد شده اند، گفت: با توجه به اتفاقات اخیر زندان اوین نزدیک به 1300 نفر از زندانیان این زندان به فشافویه منتقل شده اند که البته این افراد زندانیان جرایم عمومی هستند.

وی گفت: این موضوع باعث افزایش جمعیت فشافویه شده و آمادگی لازم برای نگهداری از این تعداد در زندان فشافویه وجود ندارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: با وجود تلاش های سازمان زندان ها برای رعایت استانداردها، این ظرفیت بالا موجب شده آنگونه که باید و شاید نتوان استانداردها را لحاظ کرد و اکنون کاستی هایی از نظر بهداشتی، تغذیه و دسترسی به تلفن برای زندانیان ایجاد شده است و با توجه به فشارهای روانی این موضوع روی زندانیان مشکلات ناشی از آن خود را چند برابر نشان می دهد.

وی افزود: فشار روانی موجود موجب شده زندانیان از وضعیت موجود ناراضی باشند. برخی افراد به قید وثیقه آزاد شده اند و خانواده های آنها شاید حدود یک هفته تا 10 روز است که منتظر پیامک دستگاه قضایی هستند اما اتفاقاتی که در زندان اوین رخ داده موجب شده این افراد دچار بلاتکلیفی هایی شوند.

طبق آنچه عصر ایران روایت کرده، این نماینده مجلس وضعیت فعلی زندانیان را وضعیتی نامتعارف دانست و اظهار کرد: برخی در شرایط بلاتکلیفی و منتظر ارسال پیامک به خانواده هایشان هستند که برای آنها وثیقه تهیه کنند.

علیرضابیگی از حضور 200 دانش آموز بین دستگیرشدگان خبر داد و افزود: این افراد در اولین فرصت آزاد شده اند و ما اکنون دانش آموز زندانی در فشافویه یا سایر زندان ها نداریم.

این نماینده ادامه داد: 200 دانشجو هم دستگیر شده اند که بخش عمده ای از آنها دانشجوی دانشگاه آزاد بوده اند و بخش قابل توجهی از آنها نیز آزاد شده اند که البته برای این افراد قطعا سابقه سیاسی و امنیتی در نظر گرفته می شود.

 

           

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید